Pred dobrima dvema mesecema je ameriško podjetje Zero na trg lansiralo povsem nov električni motocikel SR/F, s katerim zna zaradi precej klasične oblike, zaradi katere se zdi, da gre za bencinsko gnani 'naked' dvokolesnik, dobre avtonomije in zmogljivega elektromotorja v prihodnje pritegniti marsikaterega voznika klasičnih motorjev. Ne nazadnje se je z njim mogoče brez ustavljanja peljati do 320 kilometrov daleč, revolucionarni sistem polnjenja baterij pa omogoča, da baterijski sklop do 95 odstotkov zmogljivosti napolnimo v le eni uri.
Dobršen del zaslug za sistem hitrega polnjenja pa gre slovenskemu znanju oziroma gorenjskemu Inštitutu Metron. Inštitut iz Radovljice, ki ga je ustanovil Andrej Pečjak in je med drugim v preteklih letih na elektriko predelal Mazdo 5 (s katero je nato z enim polnjenjem prevozil 826 kilometrov) ter legendarnega 'Fička', je namreč postal dobavitelj polnilnih kablov in prenosnih polnilnih postaj za motorje ameriškega proizvajalca.
Obseg dela je precejšen
Do sodelovanja, pojasni Pečjak, je prišlo povsem po naravni poti. Ameriško podjetje je namreč nanje postalo pozorno lani na srečanjih električnih vozil, saj so kupci njihovih motorjev čedalje bolj pogosto kupovali gorenjske prenosne polnilce, saj se je izkazalo, da so manjši in posledično bolj praktični od konkurenčnih izdelkov. Sodelovanje med obema stranema se je tako začelo že takrat, ko je ameriško podjetje naročilo prve pošiljke za stari model motocikla, Zero SR.
Razvoj nove prenosne polnilne postaje so tako začeli letos pozimi, pred kratkim pa so že odposlali prve pošiljke naročenih postaj. Kaj to pomeni za inštitut oziroma kakšne količine polnilnih postaj bodo proizvajali, nam sicer ne smejo razkriti, dodajajo pa, da količine nikakor niso zanemarljive.