Elektrika trenutno velja za glavni alternativni vir energije, ki bi v prihodnje lahko v avtomobilih in drugih transportnih sredstvih nadomestil fosilna goriva. Vseeno pa se še posebej v Aziji pojavljajo vse glasnejše pobude po popularizaciji vodika. Nenazadnje prav tamkajšnje avtomobilske znamke, kot sta Toyota in Hyundai (pa tudi druge) že lep čas preizkušajo različne rešitve pogonov, tako z gorivnimi celicami, kakor tudi neposredno z vodikom. Japonska pa sedaj po poročanju tiskovne agencije Reuters postaja prva država, kjer bo vodik dobil večjo težo na nacionalni ravni.
V Deželi vzhajajočega Sonca so namreč že leta 2017 vzpostavili strategijo, ki predvideva razširitev uporabe vodika za potrebe transporta. Tega bi s pomočjo tovornih ladij uvažali iz Avstralije, do leta 2030 pa naj bi na letni ravni uvozili 300.000 ton vodika. Transport naj bi potekal preko pristanišča Kawasaki, od koder bi nato potekala distribucija širom države, prve pošiljke pa naj bi bile realizirane v začetku prihodnjega leta in sicer z decembra predstavljeno tovorno ladjo, prvo na svetu, izdelano za takšen namen.
Popularizacija neizogibna?
Vseeno pa se postavlja vprašanje smiselnosti tovrstnih ukrepov. Ena izmed največjih ovir pri širši uporabi vodika je namreč cena vodika, saj cena nekajkrat višja od cene bencina oziroma dizla. Prav zato pa je Hiroshi Kajiyama, minister za industrijo zahteval proračun v višini 800 milijonov dolarjev oziroma 683 milijonov evrov, s čimer bi lahko subvencionirali uporabo vodika in tako znižali stroške za končne uporabnike.
»Glede na zanos in ukrepe številnih držav povsod po svetu, kjer strmijo k širši uporabi vodika, smo tudi sami prišli do skupnega spoznanja, da je vodik ključen vir energije za proces dekarbonizacije,« je v izjavi za javnost dejal Kajiyama.