Prodaja električnih avtomobilov v Evropi počasi raste in pozorno oko bo na cesti sem ter tja ali pa vsaj nekajkrat na dan, če smo veliko na cesti, že opazilo kakšen popolnoma neslišen avtomobil. Teh je nekoliko več, kot bi jih bilo sicer zagotovo tudi po zaslugi subvencije in ugodnih kreditov (6.000 evrov in kredit z 1,3-odstotno obrestno mero v primeru nakupa novega električnega avtomobila). Zdaj pa se v Evropski uniji pripravlja nov ukrep, ki bi v primeru sprejetja zagotovo pripomogel k še nekoliko večji rasti.
Države EU se počasi izvijajo iz krča, ki ga je povzročil izbruh koronavirusa, pri njihovem reševanju oziroma pri reševanju ekonomije in posledično tudi avtomobilske industrije. Hkrati bi to lahko izkoristili tudi kot priložnost za spodbujanje kupcev za nakup električnih avtomobilov. Za ta namen bi lahko že v kratkem ukinili plačilo davka v državah članicah za vse električne avtomobile.
Pozitivne posledice na vseh straneh
Ukrep bi, če bi se evropski parlamentarci odločili za njegovo uvedbo, zagotovo pripomogel k precejšnji porasti prodaje električnih vozil, saj bi to pomenilo znižanje cene vozil za več tisoč evrov. Omenjeni davek na začetno ceno v državah članicah EU namreč znaša od 17 in 27 odstotkov. Vzemimo recimo za primer ceno novega Renault ZOE-ja. Zanj je namreč treba, upoštevajoč 22-odstotni davek na dodano vrednost (in pa subvencijo Eko sklada ter aktualni popust zastopnika), odšteti vsaj 24.390 evrov. Zgolj ukinitev omenjenega davka pa bi pomenila, da bi se cena znižala za več kot 5.000 evrov (5.366) in tako padla krepko pod 20.000 evrov. To pa je že znesek, ki je za velik del populacije povsem sprejemljiv.
Omenjeni ukrep bi bil tako že na kratki rok pozitiven za avtomobilske proizvajalce in kupce, na dolgi rok pa tudi za državo. Večja prodaja električnih vozil bi namreč pripomogla tudi k upadu povprečnih vrednosti izpustov vozil posameznih znamk (s čimer bi se izognili morebitnim kaznim) ter ne nazadnje tudi k zmanjšanju izpustov v državah samih.