Proizvodnja baterij je ena izmed najšibkejših točk evropske avtomobilske industrije oziroma proizvajalcev. Te namreč na stari celini skoraj ni, zaradi česar so avtomobilski proizvajalci prisiljeni baterijske sklope uvažati iz Kitajske, države, kjer industrija in prodaja električnih avtomobilov cvetita. Hkrati je bilo pomanjkanje tovrstnih tovarn eden izmed glavnih argumentov zagovornikov zmanjšanja izpustov CO2 v Evropski uniji, saj naj bi z njimi le prerazporedili delovno silo, ki trenutno kruh služi s proizvajanjem oziroma sestavljanjem klasičnih avtomobilov. In kot kaže, se na tem področju vendarle začenjajo določeni premiki.
Proizvodnja baterij naj bi tako, kot kaže, že kmalu stekla v dveh državah z najmočnejšo avtomobilsko industrijo v Evropi, Nemčiji in Franciji, pri čemer pa bodo v ozadju avtomobilska podjetja Peugeot, Citroen in Opel, ki sicer vsa spadajo v koncert PSA. Ob tem se jim bo po poročanju tiskovne agencije Reuters pridružil še francoski proizvajalec baterij Saft, ki je sicer v lasti naftne družbe Total.
Na pomoč k EU
Kot rezultat projekta se tako omenjata dve tovarni, po ena v vsaki državi, v katerih bi bilo skupno zaposlenih 3.000 ljudi. Z obema obratoma naj bi evropska avtomobilska industrija tako postala precej bolj konkurenčna ameriški in kitajski, kjer proizvodnja baterijskih sklopov deluje že dlje časa. Bo pa za njuno izgradnjo potrebnih kar precej finančnih sredstev, saj se vrednost projekta ocenjuje na med pet in šest milijard evrov.
Z namenom pridobitve evropskih sredstev so se tako pred dnevi že sestali francoski finančni minister Bruno Le Maire, njegov nemški kolega Peter Altmaier in evropski komisar za energetiko Maroš Šefčovič. Na omenjenem sestanku sta nemška in francoska stran predstavili pomen omenjenega sodelovanja, ni pa še jasno, ali bo Evropska unija predlog podprla. Glede na sredstva, ki so za takšne načrte v EU na voljo, in na nedavno sprejet zakon o zmanjšanju toplogrednih plinov je to sicer precej verjetno.