Monako, glavno mesto žepne države Monte Carlo, je včeraj gostilo že deveto dirko letošnje sezone serije Formula E. Zmagovalca je bilo ob tem vnaprej izredno težko napovedati, saj je osem dosedanjih preizkušenj te sezone prineslo ravno toliko zmagovalcev. Monaška ruleta je bila tako letos na progi (na papirju) še nekoliko bolj nepredvidljiva kot tista v slavnem kazinu v četrtem (istoimenskem) ovinku na omenjeni progi.
No, nekoliko bolj jasno sliko in napoved zmage so že prinesle kvalifikacije. Prvo startno mesto je namreč osvojil Oliver Rowland, ki pa je zaradi trčenja z Alexandrom Simsom na zadnji dirki dobil kazen izgube treh startnih mest, a je podobno kazen zaradi tretjega opozorila prejel Mitch Evans. Na čelo karavane se je zato postavil Jean-Eric Vergne, sicer drugi najhitrejši dirkač na kvalifikacijah.
Dirka taktiziranja
Rowland je dobro formo pokazal na dirki in vse od starta, potem ko je prehitel Pascala Wehrleina, sledil Francozu v njegovem dirkalniku DS Techeetah, njegovemu zgledu pa je nato sledil še Felipe Massa. Omenjena četverica je nato iz kroga v krog povečevala prednost pred konkurenco, med dirkači pa sta o tem, kdo bo iz naslednjega ovinka prišel prvi, odločali taktika in uporaba pomoči pri prehitevanju v obliki programa Attack Mode.
Ne glede na taktiziranje in majhne razlike – do konca dirke je prvo- in četrtouvrščenega ločila manj ko sekunda in pol – do sprememb na vrhu vse do konca ni bilo. Vergne je tako slavil svojo drugo letošnjo zmago in tako prekinil niz dirk, na katerih se je na najvišji stopnički znašel drug dirkač. Hkrati je Vergne prekinil dve leti dolg zmagoviti niz zmag Sebastiena Buemija, ki je včeraj osvojil šele peto mesto.
»Osvojiti prve stopničke v Monaku in hkrati postati zmagovalec – počutim se odlično, to je neverjeten občutek. Mislim, da sem imel dirko ves čas pod nadzorom. Ko sem si želel, sem lahko pritisnil na plin in ustvaril dovolj velika vrzel, nato pa so mi moji inženirji govorili, kako daleč je Oliver, in tako sem lahko uravnaval porabo energije ter vzdrževal zadostno količino energije. Bilo je namreč vprašanje obstanka na stezi in zmagati, a vedel sem, da če ga zaprem pravi čas, da me ne bo mogel prehiteti – razen če bo šel prek mene – kar mi je vlivalo še dodatno samozavest,« je dejal Vergne, ki pa je z današnjo zmago prevzel tudi prvo mesto v skupnem seštevku z le točko prednosti pred moštvenim kolegom, Andrejem Lotterjem.
Rezultati:
- Jean-Eric Vergne DS TECHEETAH 46:05.547s (25)
- Oliver Rowland Nissan e.dams +0.201s (21)
- Felipe Massa VENTURI Formula E Team+1.261s (15)
- Pascal Wehrlein MAHINDRA RACING +1.439s (13)
- Sebastien Buemi Nissan e.dams +6.215s (10)
- Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing +16.213s (8)
- Andre Lotterer DS TECHEETAH +16.848s (6)
- Alex Lynn Panasonic Jaguar Racing +18.112s (4)
- Stoffel Vandoorne HWA RACELAB +18.551 (2
- Jose Maria Lopez GEOX DRAGON +18.860s (1)
Razvrstitev v skupnem seštevku:
- Jean-Eric Vergne DS TECHEETAH 87
- Andre Lotterer DS TECHEETAH 86
- Robin Frijns Envision Virgin Racing 81
- Antonio Felix da Costa BMW i Andretti Motorsport 70
- Lucas di Grassi Audi Sport ABT Schaeffler 70
- Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 69
- Jerome D’Ambrosio MAHINDRA RACING 65
- Oliver Rowland Nissan e.dams 59
- Daniel Abt Audi Sport ABT Schaeffler 59
- Sam Bird Envision Virgin Racing 54