Britanska naveza Jaguar-Land Rover je pred časom najavila, da bodo v prihodnjih letih izvedli postopen prehod na izključno električno gnana vozila. Do leta 2030 naj bi bil ta postopek v celoti izpeljan pri Jaguarju v 60 odstotkih pa tudi pri Land Roverju. A očitno britanski znamki v lasti indijske Tate očitno vendarle ne računata zgolj na elektriko, pač pa tudi na vodik oziroma na uporabo gorivnih celic.
Naveza je tako danes razkrila, da je tovrsten pogonski sklop že globoko v fazi razvoja, pri prototip vozila, izdelan na osnovi aktualnega Land Rover Defenderja pa bo nared za testiranja v realnem svetu že s koncem tega leta. Nov pogonski sklop je sicer del projekta Zeus, ki ga delno sofinancira vladni porjekt, poimenovan Advanced Propulsion Centre, pomagal pa naj bi tudi pri razumevanju in izpopolnjevanju tovrstnih pogonskih sklopov za potrebe vožnje po brezpotjih.
Pri Landr Roverju so se za potrebe razvoja pogonskega sklopa povezali z več podjetji, ki imajo na tem področju bolj ali manj bogate izkušnje. Med njimi so Delta Motorsport, ki ima sedež v sklopu dirkališča Silverstone, kjer tudi preizkušajo novosti (med drugi so skupaj s podjetjem Cosworth že razvili hibridni dirkalnik serije BTCC, zasnovan na Toyoti Corolli); AVL, Marelli Automotive Systems in raziskovalni center UK Battery Industrialisation Centre.
Število vozil naj bi skokovito naraščalo
Pri Land Roverju ob tem poudarjajo, da gre za dolgoročen projekt, od katerega bodo imeli korist šele v prihodnjem desetletju. Nenazadnje naj bi po njihovih predvidevanjih številko 10.000 javnih vodikovih polnilnic po svetu dosegli leta 2030, število vozil s pogonom na gorivne celice pa naj bi tedaj znašalo okrog 10 milijonov. Ob dejstvu, da je je zgolj evropska letna prodaja novih vozil (z izjemo lanskega leta) višja od te številke, se cilj zdi celo uresničljiv, čeravno precej ambiciozen.
»Vemo, da bo vodik v prihodnosti igral pomembno vlogo pri izdelavi pogonskih sklopov v celotni transportni industriji in ob boku električnim avtomobilom ponuja še eno opcijo brezogljičnega transporta s posebnimi zahtevami vozil Jaguar-Land Rover. Skupaj z rezultati dela, ki so ga opravili partnerji projekta Zeus bomo ogljično nevtralnost dosegli do leta 2039.« je dejal Ralph Clague, vodja oddelka za razvoj gorivnih celic pri Jagura-Land Rover.