Kar nekoliko presenetljivo je te dni na aktualnem mednarodnem salonu električnih avtomobilov v korejskem mestu Jejo Kia predstavila električno različico svojega najnovejšega križanca, Nira EV. Korejsko podjetje se je za predstavitev odločilo dokaj hitro. Le štiri mesece namreč mineva, odkar je Kia, takrat še v prototipni različici, avtomobil predstavila na sejmu zabavne elektronike CES v ameriškem mestu Las Vegas.
Kljub temu je avtomobil od prototipne do serijske različice, razstavljene v Južni Koreji – ta bo namreč enak tistim, ki bodo v drugi polovici letošnjega leta zapeljali na ceste – doživel kar nekaj pričakovanih sprememb. Najbolj očitna je nova maska vozila, ki bo vsebovala tudi odprtino za polnjenje baterij, interaktivni zaslon iz prototipa pa je posledično izginil. Z izjemo maske, sprednjega in zadnjega odbijača ter zadnjih žarometov je avtomobil tako praktično enak kot v različici s klasičnim motorjem.
Na cesti že v drugi polovici leta 2018
Pod pokrovom se bo skrival električni pogonski sklop druge generacije, o katerem je Kia za zdaj še precej skrivnostna, znano pa je, da bosta za njegovo napajanje skrbela dva baterijska sklopa. Šibkejši izmed njiju, ki naj bi bil na voljo zgolj na omejenem številu trgov, bo imel kapaciteto 39,2 kilovatne ure in bo omogočal do 240 kilometrov avtonomije. Precej bolj uporaben bo na drugi strani večji sklop s kapaciteto 64 kilovatnih ur. Merjeno po standardu WLTP naj bi ta omogočal do 380 kilometrov avtonomije.
Prvi primerki električnega Nira – klasičnega Nira z motorjem z notranjim zgorevanjem smo pred časom tudi pri nas že preizkusili – bo najprej na voljo kupcem v Južni Koreji, kjer naj bi Kia že prejela pet tisoč naročil za nakup. Tam bo avtomobil na voljo v drugi polovici letošnjega leta, v Evropi in ZDA pa ga lahko pričakujemo proti koncu letošnjega ali na začetku naslednjega leta.