Odločitev za nakup električnega avtomobila ali hibrida je bila – in še vedno je – v veliki meri povezana tudi s tem, da je za nakup v Sloveniji (po vzoru tujih držav) za nakup moč prejeti relativno visoko subvencijo, hkrati pa tudi ugoden kredit z 1,3-odstotno obrestno mero. Zasluga za oboje gre Eko skladu, ki pa je se je v zadnjem pozivu za dodeljevanje spodbud za nakup električnih avtomobilov odločil za znižanje subvencij za nakup elektrificiranih vozil.
Do sedaj je sklad za nakup rabljenega električnega avtomobila ponujal 7.500 evrov subvencije, nekoliko manjši pa je bil znesek za nakup priključnih hibridov in sicer 3.000 evrov. Z novim razpisom bodo kupci pri nakupu električnega avtomobila prikrajšani za 1.500 evrov, saj bo subvencija znašala le še 6.000 evrov, hkrati pa bodo postali edini upravičenci do subvencije. Eko sklad je namreč v novem razpisu ukinil spodbude za nakup priključnih hibridov.
Tudi pozitivni ukrepi
Razlog za ukinitev oziroma zmanjšanje subvencij se skriva v občutni rasti prodaje zgoraj navedenih vozil, saj se številka vsako leto poveča za med 60 in 80 odstotki. Nadaljnja rast prodaje in posledično tudi prošenj bi ob nespremenjeni količini sredstev namenjenih subvencijam pomenila, da bi se proračun za subvencije prehitro izpraznil in tako do sredstev ne bi mogli priti vsi kupci. Višina subvencij za ostale tipe elektrificiranih vozil medtem ostaja enaka, najnižji znesek kredita pa bo znašal 25.000 evrov.
Znižanje višine subvencij pa ni edini ukrep, ki so ga v novem razpisu predstavili pri Eko skladu. Tako bo po novem mogoče v istem koraku zaprositi za subvencijo za nakup vozila in hkrati za zgoraj omenjeni krediti, s čimer bo celoten postopek nekoliko poenostavljen. Hkrati se je podaljšalo obdobje v katerem se lahko kupec odloči za nakup testnega električnega avtomobila. Ta bo po novem znašal devet mesecev od prve registracije vozila, pri čemer pa ga bo moral prodajalec v testni floti tako kot do sedaj obdržati največ šest mesecev.