Mercedes EQC je (končno) rojen, znane so cene

7. 5. 2019 | Jure Šujica

Za znamko revolucionarni avtomobil bo na začetku na voljo z enim tipom pogona, a dvema paketoma opreme, prinaša pa še kar nekaj organizacijskih novosti za nemško znamko.

Dolgo smo ga čakali. Mercedes-Benza EQC namreč. Prvi izključno električni Mercedes-Benz (če odmislimo električni razred B, ki je nastal na platformi obstoječega modela) je namreč luč sveta uzrl že septembra lani v Stockholmu, pred dobrimi devetimi meseci. A vendar se je obrestovalo, saj so včeraj iz tovarne v Bremnu, kjer bodo skrbeli za njegovo proizvodnjo, zapeljali prvi težko pričakovani primerki prestižnega športnega terenca. Z njimi pa tudi preostali tehnični in drugi podatki.

EQC si bo tako proizvodno linijo delil še z brati, športnima terencema GLC in GLC Coupe, poleg slednjih pa v omenjeni tovarni že zdaj nastaja tudi karavanska izvedba razreda C. A to je le začetek. Že v prihodnjih mesecih bo namreč proizvodnja modela EQC zagnana tudi na Kitajskem, pozneje pa bo v sklopu Beijing Benz Automotive Co. Ltd. (BBAC) proizvodnja električnih vozil družine EQ zagnana še v dveh drugih tovarnah v Nemčiji, Tuscaloosi in v francoskem mestu Hambach. V omenjenih tovarnah, poleg tega še v Pekingu, Bangkoku ter v poljskem Jaworju, bo pozneje sicer zagnana še proizvodnja električnih baterij, za kar bo Mercedes namenil milijardo evrov.

Sicer pa je EQC prelomen avtomobil tudi zaradi uvajanja strategije CASE, v kateri združuje povezljivost, avtonomijo, storitve souporabe vozil ter skrbi za vozilo in ne nazadnje električno vožnjo. Pri avtonomni vožnji sicer še ni govora o pravi avtonomni vožnji, temveč 'le' o bogatem paketu asistenčnih sistemov, katere sicer že poznamo iz drugih Mercedesovih – in tudi konkurenčnih – vozil. Paket skrbi za vozilo bo na drugi strani omogočal kupcem možnost prevzema in vračila s servisa, ko bo to potrebno, hkrati pa bo Mercedes-Benz prvih šest let brezplačno skrbel za zamenjavo potrošnega materiala v vozilu, med drugim za brisalce, zavorne diske ter obloge in tako naprej.

Delovna inšpekcija prepovedala uporabo prostorov Policijske postaje Ajdovščina

Vrh ponudbe Edition 1886

Kupcem bo na voljo le ena izvedba modela EQC z oznako EQC 400. Ta bo, kot je že znano, opremljena s parom elektromotorjev s skupno močjo 300 kilovatov, za do 471 kilometrov dosega (merjeno po standardu NEDC, kar pomeni okrog 400 kilometrov realnega dometa) pa bo skrbel baterijski sklop z zmogljivostjo 80 kilovatnih ur. Tega bo sicer mogoče na hitri polnilnici do 80 odstotkov zmogljivosti napolniti v 40 minutah, klasična polnilnica pa naj bi za napolnitev do 100 odstotkov potrebovala 11 ur.

Hkrati s prvim primerkom je Mercedes, kot rečeno, razkril tudi cenik modela EQC. Za osnovo različico bo tako ob upoštevanem 19-odstotnem davku v Nemčiji treba odšteti 71.281 evrov, kljub temu pa naj bi bil tudi že ta 'radodarno založen' z dodatno opremo. Hkrati z njim bo v prvih tednih na voljo še posebna izdaja Edition 1886, za katero bo treba odšteti 84.930,30 evra.