Zaradi virusa spremenili ime platišč

Po izbruhu bolezni CoViD-19 in ponovni normalizaciji razmer se prvi električni Mini naposled le podaja v lov za kupci tudi na naših tleh.

Zaradi virusa spremenili ime platišč (foto: BMW) BMW
23. 4. 2020

Mini se zaradi svoje velikosti zdi idealna izbira za električni avtomobil in tega so se Angleži zavedali že pred več kot desetimi leti, ko so predstavili prvo, takrat še konceptno izvedbo električnega Minija E. No, julija lani je Mini naposled predstavil tudi njegovo serijsko različico, razumljivo osnovano na aktualni platformi, ki je v Slovenijo zapeljala ravno v dneh pred izbruhom koronavirusa in bo tako šele zdaj začela loviti prve kupce.

Mini SE je sicer z tehničnega vidika enak BMW-ju i3s. Od zadnjega je namreč prevzel tako 135 kilovatov močan elektromotor kakor tudi baterijski sklop, ki ponuja 29 kilovatnih ur električne energije – dovolj za 235 kilometrov avtonomije po standardu WLTP. Večje pri Miniju tudi v prihodnosti ne bodo ponudili, saj zanjo enostavno ob nespremenjenem prtljažniku ni več prostora. Polnjenje bo potekalo z močjo do največ 50 kilovatov na hitri polnilnici (in bo trajalo 35 minut v primeru polnjenja do 80 odstotkov kapacitete) oziroma z močjo 11 ter 7,3 kilovate na klasični ter stenski polnilnici. Sicer pa je novinec od klasične različice tudi 145 kilogramov težji, hkrati pa ima 30 milimetrov nižje težišče, zaradi česar so mu namenili tudi novo vzmetenje in pa krmilni sistem.

Domet vozila bo v veliki meri razumljivo odvisen tudi od načina vožnje, pri čemer pa bodo vozniku v pomoč štirje vozni programi: Sport, Dynamic, Green in Green+, ki bo za maksimalno varčevanje z energijo omejil tudi delovanje dvopodročne samodejne klimatske naprave. Dodatno bo voznik ob tem k večji učinkovitosti tudi sam lahko pripomogel z e-stopalko, ki bo v sproščenem položaju omogočala rekuperacijo odvečne energije.

Mini SE bo tako navzven kakor v kabini najbolj prepoznaven po številnih zelenih dodatkih, ki mu bodo namenjeni serijsko, vseeno pa jih bo ob naročilu mogoče 'pustiti' na polici proizvodne hale. Najbolj samosvoj dodatek bodo ob tem platišča, štirje kraki so namreč asimetrični in kot taki edinstveni v BMW-jevi oziroma Minijevi zgodovini. Ob njihovem nastanku so jim nadeli ime Corona, a so se iz razumljivih razlogov zdaj odločili, da bodo ime zavrgli.

Novi Mini SE je tako, kot rečeno, že na voljo pri slovenskih trgovcih, zanj pa bo (po pričakovanjih) treba odšteti 33.400 evrov brez upoštevane subvencije, ki po novem znaša 6.000 evrov. Mimogrede, kljub špekulacijam je zdaj jasno, da bo električni pogon vsaj zaenkrat ostal v domeni trivratnega Minija.

Preberite tudi