Program Euro NCAP za preizkušanje varnosti novih avtomobilov je program, ki ga v Evropi izvajajo že preko 20 let. Na drugi strani je projekt Green NCAP – ki ga sicer podpirajo vlade številnih evropskih držav – s katerim preučujejo čistost izpustov vozil na trgu in pa njihovo energetsko učinkovitost še vedno precej svež, saj s bili prvi rezultati raziskav objavljeni šele pred slabim letom dni, februarja 2019. Tekom leta so bili nato narejeni skupno trije sklopi preizkusov, sedaj pa je znano, kateri avtomobil je bil okolju najbolj prijazen – pa tudi kateri najmanj.
Na testiranjih tako preverjajo čistost izpustov samih vozil in pa energetsko učinkovitost, iz česar je bilo takoj jasno, da bodo najvišja mesta zasedla električna vozila. Tri so preizkusili v letošnjem letu (Nissan Leaf, Hyundai Ioniq EV in pa BMW i3), prav vsa pa so dobila vseh deset točk za prijaznost okolju in pa 8,5 točk za energetsko učinkovitost in tako skupno pet zvezdic.
Zanimivo pa, da na področju izpustov vsaj nekateri bencinski in dizelski avtomobili niso zaostali kaj dosti. Na tem mestu tako najbolj izstopata Seat Arona z 1,5-litrskim turbobencinskim motorjem in ročnim menjalnikom ter Mercedes-Benz razred C 220 D 4Matic. Najmanjši izmed trojice Seatovih križancev je namreč dobil kar 9,8 točke od desetih pri vplivih na okolje, medtem ko je Mercedesova limuzina prejela prav vse točke. Do petih zvezdic ju je v skupnem seštevku tako ločila le nekoliko slabša energetska učinkovitost, saj je Arona v tem segmentu dobila 'le' 6,1 točko, kar pa je še vedno nad povprečjem, razred C pa 5,3 točke. V tej kategoriji je bil sicer najboljši Volkswagen Up! GTI, ki je tako na koncu osvojil prav toliko točk kot Seat.
Na drugi strani Green NCAP-ove lestvice pa se je znašel avtomobil z najmanjšim, a tudi najstarejšim izmed vseh motorjev z notranjim izgorevanjem – Fiat Panda, pod pokrovom katere se je skrival 0,9-litrski Twinair bencinski motor. Fiatov malček je namreč za čistost izpustov prejel nič točk, se je pa zato nekoliko bolje odrezal pri energetski učinkovitosti, kjer je prejel šest od skupno desetih točk. V različici z enakim motorjem, a prilagojenim za delovanje na stisnjen zemeljski plin je bil rezultat sicer precej boljši, saj je takšna Panda prejela dve zvezdici od petih.
V sklopu lanskih testiranj so pri Green NCAP sicer preizkusili skupno 19 različnih vozil in pogonskih sklopov (od tega dve različni Ford Fiesti in pa Fiat Pandi). Pri tem so trikrat podelili vseh pet zvezdic (Hyundai Ioniq EV, Nissan Leaf, BMW i3), trikrat po štiri zvezdice (Seat Arona, Opel Corsa, Volkswagen GTI Up!), sedemkrat tri zvezdice (Škoda Octavia, Mercedes-Benz C220 D, Audi A4 g-tron, Renault Scenic, BMW X1, Mercedes-Benz A200), dvakrat po dve zvezdici (Fiat Panda 0.9 TwinAir CNG, Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 6D-temp), trikrat po eno zvezdico (Audi A7 sportback 50 TDI, Subaru Outback 2.5I Linartronic, Volvo XC40 T5), trije preizkušeni avtomobili (Fiat Panda 0.9 TwinAir, Volkswagen Golf 1.6 TDI, Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 6B) pa niso dosegli niti ene zvezdice od petih.