Ne (le) v elektriki, v Audiju vidijo rešitev v vodiku

Nemci naj bi že kmalu obudili razvoj avtomobilov, ki jih bodo poganjale gorivne celice.

Ne (le) v elektriki, v Audiju vidijo rešitev v vodiku (foto: Audi) Audi
4. 5. 2019

Audi je v zadnjem času ob različnih priložnostih predstavil kar nekaj konceptov (bolj ali manj serijske narave), opremljenih s pogonom na elektriko. Večina teh je sledila serijski predstavitvi prvega serijskega izključno električnega koncepta, modela e-tron. Zanimivo pa je na drugi strani to, da je omenjeni avtomobil kot koncept nastajal sočasno še z enim Audijevim modelom, s katerim si deli zunanjo podobo, pri čemer pa slednji nikoli ni doživel serijske proizvodnje. Govorimo namreč o konceptu z zelo podobnim modelom, h-tronu.

Glavna razlika med obema avtomobiloma je v pogonu. Medtem ko e-trona poganja elektrika, je bil h-tron zasnovan kot avtomobil s pogonom na gorivne celice oziroma vodik. H-tron je bil sicer predstavljen nekoliko pozneje, na začetku leta 2016, a serijske proizvodnje na koncu ni doživel. Audi, kot kaže, pa ideje o gorivnih celicah še ni opustil. Nasprotno, kot vse kaže, naj bi se Nemci pripravljali na to, da jo končno oživijo in spravijo v proizvodnjo.

Audi naj bi tako po poročanju portala Autocar postal gonilna sila pri razvoju tehnologije gorivnih celic za celoten koncern Volkswagen. To je potrdil Audijev predsednik Bram Schot, ki je dejal, da bo vodikova tehnologija postala ena izmed prioritet razvoja znamke. Ob tem je dodal, da bodo že kmalu na omenjenem področju postali bolj dejavni, namenili pa mu bodo tudi več denarja in sredstev.

Bolj dostopen kot baterije

Prvi rezultati obujenega projekta bodo očitno na dan prišli že zelo kmalu. Schot namreč napoveduje, da bo prvi prototip predstavljen še letos, prvo serijo pilotnih in torej povsem delujočih prototipov pa bodo zainteresiranim strankam v testiranje ponudili leta 2021.

Kot glavni razlog za obuditev tehnologije  gorivnih celic Schot sicer omenja težave, povezane s proizvodnjo električnih baterij in dobavo surovin za njihovo proizvodnjo. Gorivne celice naj bi bile po njegovem mnenju tako celo nekoliko boljša rešitev za prihodnost kot pa baterijski sklopi, ki se danes kažejo kot najboljša možnost alternativnih pogonov.

Podjetje iz Ingolstadta pa seveda ni edina avtomobilska znamka, ki se zadnje čase pripravlja oziroma se vedno bolj posveča temu področju. Že nekaj časa sta tako velika zagovornika tovrstne tehnologije tudi Hyundai in Toyota, pred dnevi pa je namero o začetku proizvodnje gorivnih celic napovedal še nemški tehnološki gigant Bosch.

Preberite tudi