Subvencije za nakup električnih avtomobilov niso nobena novost, ne nazadnje jih poznamo tudi v Sloveniji. Načeloma so namenjene vsem kupcem novih električnih vozil ali pa vsaj vozil s hibridnim pogonom, višina pa se od države do države spreminja. A kot kaže, pogonski sklop pri odločanju o upravičenosti do subvencije ni edino merilo.
Okoli 800 lastnikov vozil Tesla Model S v Nemčiji naj bi namreč moralo državi vrniti 4.000 evrov subvencije, kolikor znaša tamkajšnja finančna podpora za nakup električnega vozila. Tako je namreč v torek odločil nemški urad za ekonomske zadeve in izvoz, kot uradni razlog za to odločitev pa je navedel, da so avtomobili omenjenega tipa enostavno predragi za tovrstno shemo financiranja. Ob tem dodajajo, da subvencije ne bo dobilo niti 250 bodočih lastnikov, ki svoja vozila še čakajo.
Cena nižja od 60.000 evrov - a le pod določenimi pogoji
Nestrinjanje z odločitvijo nemške vlade je medtem izrazil tudi ameriški avtomobilski proizvajalec, ki je tako že napovedal pritožbo, hkrati pa zajamčil, da bo podjetje Tesla samo zagotavljalo omenjeni bonus, vse dokler zadeva ne bo uradno rešena. »Kot pojasnjujemo na naši spletni, vsakdo lahko naroči osnovno verzijo Modela S, ki je pod mejnim zneskom, do katerega država podeljuje subvencije, in taka vozila smo strankam tudi dostavili,« so v uradni izjavi zapisali v podjetju Tesla.
Znesek, o katerem govorimo, znaša 60.000 evrov, omenjeni nemški urad pa ob tem dodaja, da izvedba vozila z osnovno opremo, ki stane manj od mejne vrednosti, v Nemčiji ni na voljo. Sodeč po ceniku na uradni spletni strani podjetja Tesla, najcenejši Model S v konfiguraciji 75D in z enim elektromotorjem sicer stane 62.019 evrov, se pa cena vozila lahko spusti pod 60.000 evrov, a le v primeru tovarniškega financiranja oziroma leasinga in ob omejenem številu kilometrov.