Po nekaj mesecih čakanja in slik silhuete avtomobila je Nissan končno predstavil drugo generacijo modela Leaf, avtomobila, ki je na ceste leta 2010 zapeljal kot prvi električni avtomobil, namenjen širši populaciji, posledično pa je postal tudi najbolje prodajan tovrstni avtomobil. Do konca leta 2016 je bilo namreč v ZDA, Evropi, na Japonskem in v Avstraliji prodanih preko 250.000 primerkov.
Bolj 'zemeljski' dizajn
Novinec torej stopa v kar precej velike čevlje svojega predhodnika, a so pri Nissanu prepričani, da jim bo dorasel. Avtomobil je tako popolnoma na novo zasnovan, a če je bila prva generacija na pogled videti precej 'vesoljsko', so se oblikovalci od tovrstnega videza popolnoma distancirali. Avtomobil je oblikovan v skladu z drugimi modeli znamke, zaradi dvobarvne karoserije, kjer je streha obarvana v črno, pa deluje celo precej športno. Bolj konvencionalno oblikovana je tudi notranjost novega Leafa, kjer je Nissan uporabil boljše materiale kot pri predhodniku, uporabnikom pa omogočil povezljivost s pametnimi telefoni.
Seveda pa nova generacija ne prinaša zgolj vizualnih novosti, glavnina le-teh se namreč skriva pod karoserijo avtomobila. Največja novost je pogonski sklop e-powertrain, ki vozilu zagotavlja 110 kilovatov moči (predhodnik zgolj 80) in 320 Nm navora. Kljub prirastku moči pa bo imel Leaf druge generacije večji doseg kot njegov predhodnik. Ta naj bi po zaslugi novega baterijskega sklopa z enim polnjenjem znašal 378 kilometrov (po standardu NEDC), za tiste, ki pa jim tudi to ne bo dovolj, pa bo Nissan proti koncu leta predstavil še različico z močnejšim motorjem in zmogljivejšim baterijskim sklopom, ki bo omogočal večji doseg. Kljub temu, pa bo najvišja hitrost nekoliko nižja kot pri predhodniku, to je 144 kilometrov na uro (prej 150).
Avtomobil kot vir električne energije
Med tehnologijami za večjo varnost in udobje med vožnjo, ki jih kot novost pri Nissanu najraje izpostavljajo, so ProPILOT, ProPILOT park in pa e-Pedal. Prvi dve tehnologiji sta del sistema za avtonomno vožnjo, vozniku pa preprečita nenačrtovano menjavo voznega pasu in pa popolnoma avtonomno parkiranje vozila. Tretji sistem, ePedal, združuje funkcijo stopalke za zavoro in stopalke za plin, pri čemer avtomobil, ko je pedal sproščen, zavira, hkrati pa kinetično energiju pretvarja v električno in jo shranjuje v baterijo. V primeru zaviranja v sili bo vozniku še vedno na voljo običajni pedal zavore. Podobne sisteme drugi proizvajalci sicer že uporabljajo (sistem ene stopalke je pred tem začel uporabljati že BMW v modelu i3), zato bo zanimivo videti, kako v primerjavi z njimi delujejo Nissanove rešitve.
Zanimiva pa je Nissanova rešitev z imenom Nissan Intelligent Integration preko katere bo avtomobil, ko bo napolnjen z elektriko, hkrati lahko služil tudi kot vir energije in bo priključen na električno omrežje le-to lahko vračal tudi nazaj v omrežje, kar bo lastniku omogočalo določen dohodek in optimizacijo porabe električne energije v domačem gospodinjstvu. Stanje baterije in pa iskanje polnilnih mest bodo lastniki Leafa lahko spremljali ter upravljali preko pametnih telefonov.
Prve kupce bo novi avtomobil dosegel v Evropi, kjer bo na voljo januarja naslednje leto, v Sloveniji pa ga lahko pričakujemo spomladi. O cenah pri Nissanu zaenkrat še ne govorijo.
Jure Šujica
foto: Nissan