Pionir hibridizacije zapušča Nemčijo! Kaj pa Slovenijo?

Japonska znamka ga je že umaknila iz spletnega konfiguratorja.

Pionir hibridizacije zapušča Nemčijo! Kaj pa Slovenijo? (foto: Toyota) Toyota
12. 8. 2020

Toyota Prius je avtomobil, ki je brez dvoma odločno zaznamoval avtomobilsko krajino zadnjih dveh desetletij. Evropskim in drugim kupcem je namreč kot prvi predstavil koncept hibridnega pogonskega sklopa, ki zaradi pomoči elektromotorjev pripomore k občutnemu zmanjševanju škodljivih emisij. Zaradi svoje zasnove je naletel tako na negativne, kot pozitivne kritike, le redko pa je ostal neopažen.

Očitno pa Prius vsaj na določenih trgih postaja stvar zgodovine. Natanko 20 let po njegovem prihodu na trg se namreč Prius po poročanju nemške spletne strani Auto Motor und Sport poslavlja iz tamkašnjega trga. Razlog? Slaba prodaja. V lanskem letu je namreč Toyota na največjem evropskem avtomobilskem trgu, kjer letna prodaja močno preseže številko milijon prodanih enot našla kupce za vsega 743 vozil.

Slabe številke tudi pri nas

A pozor, poslovila se bo le hibridna različica Priusa, pri kateri Toyota beleži upad prodaje tudi zaradoi vse nižjih državnih vzpodbud za tovrstna vozila. Priključno-hibridna izvedba medtem še vedno ostaja v ponudbi, saj Nemčija še naprej ponuja subvencije za nakup tovrstnih vozil.

Čeprav se zdi nekoliko neverjetno, pa se hibridna različica Priusa zaenkrat poslavlja le iz Nemčije. Tako je hibridnega Priusa na primer še vedno moč naročiti v Avstriji in številnih drugih državah. Kaj pa v Sloveniji?

Tudi na domačem trgu Prius ne uživa več prav velikega zanimanja kupcev. Število vozil, ki jih Toyota proda na mesečni ravni vse od začetka leta bi namreč lahko prešteli na prste ene roke, Prius pa med vsemi njihovimi hibridi (teh je v ponudbi šest) beleži najslabšo prodajo. Kljub temu pa so nam pri domačem zastopniku znamke v telefonskem pogovoru zatrdili, da vsaj zaenkrat še ne načrtujejo ukinitve omenjenega modela.