Avtomobilski salon v Frankfurtu je pred vrati, kar vidimo pri večini avtomobilskih proizvajalcev, ki v zadnjih tednih pospešeno prikazujejo skice in fotografije novih ali prenovljenih modelov. Eden izmed njih je tudi BMW, ki je objavil fotografije prenovljenega modela i3. Spremembe zunanjosti so sicer bolj kot ne vizualne narave – nov bo odbijač in smerniki, ki bodo po novem postavljeni horizontalno in pa po novem v črno odeta A-stebrička. Glede na to, da je bil avtomobil predstavljen komaj tri leta nazaj in je še vedno najbolje prodajano električno vozilo kakšne 'premium' znamke, revolucije niti ni za pričakovati.
Tudi iz tehničnega vidika bo avtomobil ostal bolj kot ne enak. To pomeni električni motor s 125 kW in baterijami s kapaciteto 33 kWh, kar naj bi po sicer zastarelem standardu NEDC dovolj za doseg med 290 in 300 kilometri. Pospešek od 0 do 100 kilometrov ostaja 7,3 sekunde, končna hitrost pa bo znašala elektronsko omejenih 150 kilometrov na uro. Zaradi novega polnilnega kabla je sedaj avtomobil v treh urah možno napolniti do kapacitete 70%. V dodatni ponudbi še vedno ostaja 0,7 litrski dvovaljni bencinski motor (pri i3 REX), ki služi podaljševanju dosega.
Nabor varnostnih pripomočkov in sistemov je pester in zajema opozorilo pred naletom, sistem za sporočanje omejitve hitrosti in sistem avtonomne vožnje v prometnih zastojih, ki deluje do hitrosti 60 kilometrov na uro, skrbi pa za vzdrževanje varnostne razdalje do vozila pred njim, hkrati pa preprečuje nenamerno menjavo voznih pasov. So pa pri nemškem proizvajalcu izboljšali sistem BMW i connectedDrive, ki uporabniku s pomočjo navigacijskega sistem ves čas javlja razpoložljive polnilnice, ki so na voljo v bližini, hkrati pa mu na podlagi podatkov o stanju na cestah izračunava kar najbolj natančen doseg.
Bo pa po novem običajni različici modela i3 družbo delal tudi i3s, ki je naravnan nekoliko bolj športno. V praksi bo ponujal 1o kilovatov več moči,končna hitrost pa se bo iz 150 dvignila na 160 kilometrov na uro. Izboljšani bodo tudi pospeški, do 100 kilometrov bo i3s pospešil v 6,9 sekundah. Za boljšo vodljivost so mu inženirji pripravili trše vzmetenje, navzven pa se bo i3s od standardne različice razlikoval po 20-palčnih platiščih, ki bodo nekoliko širša od običajnih, 40 milimetrov širši pa bodo tudi koloteki. Oba avtomobila bosta prvim kupcem na voljo že meseca novembra.
Jure Šujica
Foto: BMW