(Priključno)hibridna Clio in Captur prinašata tehnologijo iz Formule 1

Ob tem se lahko pohvalita tudi s številnimi povsem novimi tehničnimi rešitvami, Captur pa tudi z nadstandardno avtonomijo.

(Priključno)hibridna Clio in Captur prinašata tehnologijo iz Formule 1 (foto: Renault) Renault
10. 1. 2020

Bruseljski avtomobilski salon morda ne spada med večje, vseeno pa zadnje čase pridobiva na veljavi – tudi po zaslugi novosti, katerih je iz leta v leto več. Zagotovo pa je na letošnjem salonu za dve izmed najpomembnejših poskrbel francoski Renault, ki je v belgijski prestolnici včeraj pripravil predstavitev (priključno-)hibridi različici svojih najbolj prodajanih modelov, Clia in Capturja. Za lažjo prepoznavo jima je namenil oznako E-Tech.

 A čeprav gre za dva avtomobila na isti osnovi in z istim dodatkom v imenu – E-Tech – se med seboj vseeno razlikujeta. Clio E-Tech tako na trg prihaja 'zgolj' kot klasični hibrid, katerega baterijski sklop je nekoliko manjši in se polni med samo vožnjo, njegova kapaciteta pa znaša 1,2 kilovatni uri. Baterijski sklop in elektromotor bosta zagotavljala dodatno moč in s tem pripomogla nižji porabi goriva 1,6-litrskemu bencinskemu motorju z močjo 103 kilovate.

Do 65 kilometrov na elektriko

Pri Capturju pa so Renaultovi inženirju naredili še korak naprej. Kot smo namignili nekoliko višje bo namreč najmanjši Renaultov križanec v Evropi opremljen s pravim hibridnim pogonskim sklopom. Namesto 1,2-kilovatne ure velike baterije so mu pri Renaultu namenili takšno s kapaciteto 9,8 kilovatnih ur. Ta bo pri pogonu preko vgrajenega elektromotorja sodelovala z nekoliko močnejšo izvedbo 1,6-litrskega bencinskega motorja z močjo 160 'konjev' oziroma 118 kilovatov, a kar je najpomembneje – Captur E-Tech bo moč voziti tudi izključno z elektromotorjem. Pri tem njegov doseg niti ne bo tako majhen, saj pri Renaultu obljubljajo do 45 kilometrov električne avtonomije pri hitrosti do 135 kilometrov na uro oziroma do 65 kilometrov v primeru mestne vožnje. Dovolj torej za večino dnevnih potreb.

Pri Renaultu so v razvoj obeh novih pogonskih sklopov namenili veliko časa in znanja celotne naveze Nissan-Renault. V času razvoja so namreč izdelali kar 150 novih rešitev, pri čemer pa gre največja pozornost – poleg električnega pogona – samodejnemu menjalniku. Ta je namreč nastal na podlagi znanja ekipe Renault F1 Team in dejansko temelji na tehnologiji, ki jo je Renault razvil za potrebe najelitnejšega dirkaškega razreda.

Preberite tudi