E-mobilnost je pojav, ali pojem, ki ne zadeva le recimo, posameznih, držav, ali velikih mest, za katere so značilne trume avtomobilov in vsakodnevne kolone, pač pa vsakogar izmed nas: tudi manjše občine in podjetja. Rešitev je namreč na tem področju toliko, da se za vsakogar najde kakšna, s katero ne bo izboljšal le svojega vsakdana, pač pa bo z njo v končni fazi pripomogel tudi za ohranjanje okolja.
Katere so te rešitve so danes kot prvi v seriji predavanj po zaslugi organizatorjev dogodka, Občine Nova Gorica in pa Ministrstva za okolje in prostor ugotavljali goriški podjetniki in nenazadnje tudi občine. Prav Nova Gorica je namreč ena izmed slovenskih občin, kjer se z e-mobilnostjo (sprva v sklopu tedna mobilnosti od leta 2000 naprej, kasneje pa tudi na drugih področjih) srečujejo že skoraj dve desetletji, svoj vpliv pa širijo tudi prek meje v Italijo. Na ta način se, kot dodajajo v sami občini, vračajo k naravo, v sožitju s katero so se naučili živeti že pred tisočletji.
Kot se je izkazalo po predavanju Dušana Lukiča, odgovornega urednika revij Avto magazin in Plugin je zanimanja za omenjeno tematiko precej, prav tako pa tudi neznanja, o vseh rešitvah, ki so že na voljo tudi pri nas. Tako so recimo, najprej v teoriji, kasneje pa tudi v praksi spoznali vse vrste elektrificiranih avtomobilov, njihove lastnosti in razlike ter nenazadnje tudi to, kako kar najugodneje priti do enega izmed njih. Na tem področju je v veliko pomoč prišla tudi pomoč energetskega podjetja Petrol in njihovih strokovnjakov, ki so se prav tako udeležili konference.
Na vidiku še hitrejši napredek
Prav Petrol le eno izmed bolj dejavnih podjetij na področju trajnostne mobilnosti v Sloveniji in bližnji okolici, ki pa se kljub svojemu položaju na trgu ne ustavlja. Nenazadnje namerava za razvoj tega področja v prihodnjih letih doma nameniti kar 75 milijonov evrov, že sedaj pa recimo omogoča nakup in financiranje električnih avtomobilov ter vse potrebne infrastrukture za polnjenje (pa tudi proizvodnje, v tem primeru sončne električne) energije.
Da e-mobilnost oziroma trajnostna mobilnost ni zgolj stvar večjih akterjev pa potrjujeta tudi dve zgodbi 'malih ljudi'. Prva je zgodba zavoda Zlata mreža, v sklopu katerega vozniki-prostovoljci pod okriljem programa Prostofer pomagajo starejšim pri prevozu od doma do tja kamor želijo, od vrat do vrat. Pri tem zaradi nizkih stroškov uporabljajo električni avtomobil, pri nakupu katerega so jim z nekoliko nižjo prodajno ceno pomagali pri Petrolu.
Drug zanimiv primer dobre prakse je sevniška družina Dolinšek oziroma gostinec Martin Dolinšek. Zaradi hribovite pokrajine so se namreč pri uporabi klasičnega avtomobila s pogonom na bencin soočali s porabo krepko preko 10 litrov na 100 kilometrov. Nedavna odločitev za nakup BMW i3, ki omogoča rekuperacijo električne energije je bil zato še kako na mestu. A tudi sami priznavajo, da so danes izvedeli še kup novosti.
"Električni avtomobil imamo sedaj v lasti že tri tedne, vseeno pa sem danes spoznal razširjene rešitve najema električnih vozil, hkrati pa sem spoznal tudi razširjeno paleto vozil, ki jih ponujajo pri Petrolu. Ob moji odločitvi za nakup sta bila na voljo zgolj Volkswagen Golf EV in pa BMW i3. Danes bi se tako recimo odločil za nakup drugega avtomobila, Audija e-tron," je dejal Dolinšek.
Precej novih informacij pa so s področja e-mobilnosti danes dobili tudi v eni izmed manjših slovenskih občin, občini Brda. "Izvedeli smo kar precej novih informacij glede poteka razvoja električnih avtomobilov, možnosti uporabe električnih avtomobilov tudi v druge in ne zgolj zasebne namene. Zanimiva se mi ob tem zdi Petrolova ideja poslovnega najema, saj menim, da bodo s tem električne avtomobile močno približali tudi podjetjem in občinam ter drugim subjektom. Dogodka smo se sicer udeležili iz radovednosti, saj nas je zanimalo, kako bi obstoječe prakse prenesli na našo lokalno skupnost. Na tem področju smo že dejavni in tako načrtujemo, da bomo že v kratkem pristopili k eni izmed rešitev," pa je dejal Uroš Bensa iz oddelka za okolje občine Brda.