Raziskave dokazale, da ladijski promet 10-krat bolj škoduje okolju kot avtomobili

Toliko več SOx plinov namreč izloči le največji ladjar na področju velikih potniških križark. 

Raziskave dokazale, da ladijski promet 10-krat bolj škoduje okolju kot avtomobili (foto: Profimedia) Profimedia
7. 6. 2019

Ekologija in izpusti so že nekaj let glavna tema avtomobilske industrije, še posebej po izbruhu afere Dieselgate. Sledili so uvedba novih standardov merjenja izpustov, zaostrovanje zakonodaje in še kaj, kar bi pripomoglo k zmanjšanju vplivov na okolje, še posebno, ko je govora o izpustih CO2. Na drugi strani pa so izpusti žveplovih oksidov.

Žveplov oksid je krivec za številne respiratorne bolezni in tudi smrt, na okolje pa vpliva kot eden izmed povzročiteljev kislega dežja. Vplivi na okolje in zdravje ljudi so zato še toliko hujši kot na primer pri izpustih ogljikovega dioksida.

V avtomobilskem svetu so glavni krivci za izpuste SOx dizli pred bencinskimi motorji, vsi skupaj pa nimajo takšnega vpliva kot največje potniške ladje na svetu. Nedavna raziskava je namreč pokazala, da na primer vse potniške križarke največjega ladjarja na svetu, Carnival corporation, proizvedejo kar 10-krat toliko škodljivih izpustov kot vsi v Evropi registrirani avtomobili. Drugi največji ladjar, Royal Carribean Cruises, jo je odnesel nekoliko bolje, a tudi tu je vrednost štirikrat večja.

Če nadaljujemo po evropskih mestih oziroma največjih evropskih pristaniščih, lahko vidimo, da 105 potniških ladij, kolikor jih v letu dni pristane v Barceloni, izloči 33.000 kilogramov SOx, kar je skoraj petkrat več kot pri vseh 560.000 avtomobilih. Na Palmi de Malorci na primer je ta delež še precej hujši. Hkrati ladje izločijo še 15 odstotkov toliko izpustov, kolikor jih prinesejo vsi evropski osebni avtomobili.

Omenjeno raziskavo so pripravili pri Transport&Enviroment, njen predstavnik, Faig Abbasov, pa je rezultate komentiral z naslednjimi besedami: »Prestižne križarke so potujoča mesta, za delovanje katerih skrbijo najbolj umazana goriva. Mesta upravičeno prepovedujejo dizelske avtomobile, hkrati pa neomejeno dovoljujejo vstop prestižnih križark, ki v zrak in na obale izločajo neomejene količne strupenih plinov. To ni sprejemljivo!«

Abbasov ob tem dodaja, da že poznamo številne tehnologije, ki bi lahko zmanjšale izpuste. Tako na primer predlaga uvedbo elektromotorjev na ladjah za premikanje po pristaniščih, s čimer bi tako že pripomogli k zmanjšanju izpustov v mestih.

Preberite tudi