BMW i3 po sedmih letih dobiva brata križanca (svetovna premiera)

Čeprav gre za pod kožo povsem nov avtomobil, pa so mu pri BMW-ju namenili že znano podobo.

BMW i3 po sedmih letih dobiva brata križanca (svetovna premiera) (foto: BMW) BMW
14. 7. 2020

Sedem let. Toliko je minilo odkar je BMW na trg poslal svoj prvi serijski električni avtomobil i3. Z njim so napovedali novo dobo, v kateri naj bi že kaj kmalu predstavili številne nove električne modele, do česar pa naposled ni prišlo. Sledila je namreč 'le' družina priključnih hibridov, ki se hitro širi še sedaj. Vseeno pa jim je sedaj končno uspelo predstaviti tudi povsem nov čistokrvni električni avtomobil, ki sliši na ime iX3.

A iX3 pravzaprav niti ni povsem nov avtomobil. Kot je jasno že ob pogledu na njegovo karoserijo gre namreč za avtomobil, izdelan na osnovi že znanega križanca X3. Ta je tako postal tudi prvi avtomobil v BMW-jevi paleti, ki bo omogočal pogon bodisi na elektriko, bodisi na bencin, dizel oziroma hibridni pogonski sklop.

Čeprav so Bavarci izbrali znano podobo, pa je tehnika, ki se skriva pod njo povsem nova. Gre namreč za peto generacijo tehnologije eDrive. Ta omogoča shranjevanje do 20 odstotkov energije več v enako velikem baterijskem sklopu kot v modelu i3, vsa tehnologija – od baterijskega sklopa do elektromotorjev in preostali pomožni sistemi, ki bodo našli pot tudi v modela i4 ter iNEXT pa so rezultat lastnega razvoja.

Najprej v Azijo

Povedano drugače: iX3 bo v praksi z 80 kilovatnih ur veliko baterijo z enim polnjenjem sposoben prevoziti do 460 kilometrov poti, moč pa bo napajala zgolj en elektromotor z močjo 210 kilovatov. Ta bo omogočal pospeške do 100 kilometrov na uro v 6,8 sekundah (0,4 sekunde manj kot X3 30i), najvišja hitrost pa bo elektronsko omejena na 180 kilometrov na uro.

Kot smo že vajeni iz drugih elektrificiranih modelov znamke bo tudi iX3 omogočal regeneracijo zavorne energije, kar bo pripomoglo k še nekoliko večjemu dosegu, samo polnjenje pa bo lahko potekalo z močjo do 150 kilovatov. Takšne hitre polnilnice naj bi baterijski sklop do 80 odstotkov kapacitete napolnile v 34 minutah.

Čeprav novi BMW iX3 prihaja tudi v Evropo, pa so se v Munchnu odločili, da ga sprva ponudijo kupcem na največjem trgu za električna vozila na svetu, na Kitajskem, kjer bo prve lastnike dobil še pred koncem leta. V Evropi naj bi se nato pojavil v začetku leta 2021, ko bo kaj več znanega tudi okrog cen. Neuradno naj bi se sicer pričele pri 70.000 evrih.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri