Zanimivo bi bilo (in morda v prihodnosti celo nokoč pridemo do tega), če bi avtomobili lahko govorili in imeli čustva. Kakšen bi bil njihov odgovor na vprašanje, kako se počutijo, tik preden po dolgih letih nastajanja, razvoja in testiranj prvič uzrejo luč sveta? To vprašanje bi bilo zagotovo zanimivo zastaviti novemu Volkswagnovemu križancu ID.4, ki na trg prihaja le nekaj tednov po kombilimuzinskem in nekoliko manjšem bratu ID.3.
Bi bil nervozen? Morda. Morda pa bi komaj čakal, da se zapodi med kupce in čimprej osvoji srca čim večjega števila. Adutov ima namreč kar precej, če sodimo po trenutnih trendih, ki narekujejo križance na vseh največjih svetovnih trgih in če sodimo po prodajnih rezultatih Golfa ter Tiguana, so karte v primerjavi z ID.3 zagotovo na strani mlajšega – a hkrati večjega brata.
Tehnično sta si oba avtomobila v osnovi povsem enaka. Enaka platforma, enak najmočnejši elektromotor na zadnji osi z močjo 150 kilovatov, pa tudi enak, 77 kilovatnih ur velik baterijski sklop, ki bo v najboljšem primeru ponujal 520 kilometrov električne avtonomije, pri čemer jo bo na hitri oziroma enofazni polnilnici v pol ure moč napolniti do te mere, da bo zdržala še 320 nadaljnjih kilometro.
A skrivnosti in razlike so drugje ID.4 je navkljub enaki platformi MEB občutno daljši od ID.3, saj v dolžino meri 4,58 metra, hkrati pa tudi nekoliko višje nasajen. Njegova karoserija je namreč od tal oddaljena 21 centimetrov, zaradi česar se bo lahko spopadel tudi z nekoliko manj zahtevnimi brezpotji. Cesta bo tako navkljub vsemu njegov najboljši prijatelj.
Dodatni centimetri pa se bodo poznali tudi v prtljažnem prostoru. Kar 543 litrov ga bo ponujal v osnovi, s podiranjem zadnjih sedežev pa bo prostornina narasla za dodatnih 1.032 litrov. Že v osnovi torej dovolj za štiričlansko družino, ki bo lahko uživala v prostorni ter sodobni kabini. Ta se nekoliko zgleduje po Golfovi (in seveda ID.3-jevi), a koncept kokpita brez bližnjičnih stikal povzdiguje na novo raven. Najdemo jih namreč le še na vratih, kjer služijo odpiranju stekel in nastavljanju vzvratnih ogledal.
Asistenčnih in varnostnih tehnologij je po pričakovanjih precej. Pri Volkswagnu tako poudarjajo vse večjo uporabo prilagodljive realnosti in umetne inteligence. Koncept prve so recimo uporabili pri oplemenitenju uporabnosti navigacijske naprave. Ta namreč lahko na vetrobransko steklo pred voznika projecira virtualne puščice, s katerimi usmerja voznika do cilja, po vrhu tega pa jih postavi točno na tisti vozni pas, ki mu mora slediti. S pomočjo umetne inteligence so na drugi strani še nadgradili paket tehnologij Travel Assist.
Novi ID.4 pa, kot poudarjajo pri Volkswagnu, ni le električen avtomobil, ki zaradi svoje tehnike v zrak ne bo izpuščal škodljivih emisij. V tem slogu bo namreč tudi narejen, saj ga bodo izdelovali v ogljično-nevtralnem okolju.