(Svetovna premiera) Jeep začel električni pohod na evropskih tleh

Že kmalu naj bi sledili tudi prvi povsem električni modeli.

(Svetovna premiera) Jeep začel električni pohod na evropskih tleh (foto: FCA) FCA
20. 7. 2020

Predstavitev prvega električnega ali pa vsaj elektrificiranega avtomobila je za vsako avtomobilsko znamko poseben dogodek. No, večina največjih je ta trenutek že doživela, sedaj pa je na območju Evrope, Bližnjega vzhoda in Afrike na svoj račun prišel še Jeep. Ameriška znamka v lasti koncerna FCA je namreč prav danes predstavila svoja prva elektrificirana modela na tem področju, priključni različici že znanih modelov, Renegade-a in Compassa.

Črka 'e' je v v oznaki 4x4 nadomestila številko 4 zaradi česar se bo na omenjenih dveh modelih poslej nahajala oznaka 4xe, s katero pa Italijani želijo sporočiti, da bosta novinca ponujala ekonomičnost, trajnost in predvsem zmogljivost – tudi na terenu. Delila si bosta namreč enak pogonski sklop, sestavljen iz 1,3-litrskega bencinskega motorja ter elektromotorja, zaradi česar bo vozniku na voljo 190 oziroma 240 'konjev' (140 oziroma 177 kilovatov) moči. Omenjena oznaka bo kasneje prostor dobila tudi na drugih elektrificiranih modelih znamke.

Navkljub električnemu pogonu bo mogoča vožnja po vodi globine do 50 centimetrov.

Prednosti elektrificiranega pogona naj bi bile opazne tako na cesti kakor izven urejenih terenov. Na avtocesti naj bi elektromotor z močjo 44 kilovatov par avtomobilov pognal do najvišje hitrosti 130 kilometrov na uro, hkrati pa ponujal do 50 kilometrov električne avtonomije. K slednji bo seveda največ pripomogel 11,4 kilovatne ure velik baterijski sklop, skrit v dnu avtomobilov. Delovanje slednjega – pa tudi polnjenje – bo moč nadzorovati preko aplikacije U-connect.

V družbi bencinskih motorjev (z močjo 130 ali 180 'konjev' oziroma 96 ter 123 kilovatov) bodo zmogljivosti povsem primerljive z družinskimi kombilimuzinami, saj bo najvišja hitrost znašala do 200 kilometrov na uro, do 100 kilometrov na uro pa bo z mesta potreboval 7,5 sekunde.

Za čim daljši doseg so jima namenili tudi tako imenovano e-stopalko, s pomočjo katere se zavorna energija pretvarja v električno in vrača v baterijski sklop in pa tri različne programe za upravljanje z baterijo.

Kljub temu pa bosta oba modela po besedah Jeepa najbolj domača na terenu. Tam bo bencinski motor skrbel za pogon sprednjih, električni pa za pogon zadnjih koles. Za optimalen oprijem in zmogljivosti bodo nato skrbeli trije programi štirikolesnega programa in pa štirje klasični vozni programi, kateremu se pridružuje povsem nov z oznako Sport z boljšim odzivom stopalke za plin ter bolj neposrednim krmilnim mehanizmom.

Melfi - dom elektrifikacije

Naročila za prva hibridna Jeepa, ki sta premiero v konceptni izdaji doživela na lanskem ženevskem salonu so pri Jeepu začeli sprejemati v začetku tega meseca, prva vozila pa bodo s tovarne Melfi zapeljala v mesecu septembru. Omenjena tovarna sicer ni bila izbrana naključno. Gre namreč za najbolj ekološko dovršeno tovarno koncerna FCA v Evropi, ki med drugi skrbi za lastno proizvodnjo električne energije, čiščenje odpadnih voda, uvedli pa so še nekatere druge ukrepe, s pomočjo katerih so v minulih letih uspeli količino izpustov CO2 za proizvodnjo posameznega avtomobila zmanjšati za več kot dve tretjini.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri