Križanska različica Modela 3. Tako nekako bi lahko opisali danes predstavljenega novinca na trgu električnih vozil, Tesla Model Y. Ameriški proizvajalec električnih avtomobilov Tesla je namreč sinoči po lokalnem (ameriškem) času predstavil težko pričakovanega športnega terenca, s katerim zapolnjuje vrzel v spodnjem delu ponudbe. Ali kot je alfa in omega podjetja, Elon Musk, pred kratkim 'čivknil', gre za avtomobil, 'ki bo 10 odstotkov večji in 10 odstotkov dražji od Modela 3'.
Model Y sicer na pogled spominja na Model X (z izjemo že odpisanih navzgor odpirajočih se zadnjih vrat na boku avtomobila), podobnost pa ostaja tudi v notranjosti avtomobila, kjer bo dovolj prostora za voznika in do šest dodatnih potnikov. Proizvajalec ob tem dodaja, da celoten volumen avtomobila pod stekleno panoramsko streho skriva 1,9 kvadratnega metra prostora, ob tem pa naj bi šlo za najvarnejši avtomobil v svojem razredu.
Čeprav bo Tesla Model Y predstavljal vstopni model znamke, bo kljub temu bogato založen z napredno tehnologijo, ki si jo bo ne nazadnje delil z Modelom 3. Kupcem bo tako na voljo odklepanje vozila s pomočjo mobilnega telefona, še preden bodo vanj sedli, pa ga bodo lahko že na daljavo ogreli ali ohladili. Na daljavo bo mogoče nadzorovati tudi njegovo lokacijo in določati najvišjo hitrost. Sisteme v notranjosti vozila bo mogoče upravljati prek 15-palčnega zaslona na dotik.
Visoko zastavljeni cilji
Tesla Model Y bo na voljo v štirih različicah: Standard, Long Range, AWD (s štirikolesnim pogonom) in Performance, ki se bodo med seboj razlikovale po številu motorjev, baterijskem sklopu oziroma dometu in seveda po tem, koliko koles bo vozilo poganjalo. Vstopna izbira Standard bo tako ponujala 370 kilometrov dometa, največjo hitrost 193 kilometrov na uro in bo na voljo za 39.000 dolarjev ali slabih 34.500 evrov. A ta izvedba bo na trg zapeljala kot zadnja, to je spomladi 2021. Vrh ponudbe bo na drugi strani predstavljala izvedba Performance z dometom 450 kilometrov, najvišjo hitrostjo 240 kilometrov na uro in ceno 60.000 dolarjev ali 53.000 evrov. Ta bo tako kot preostali dve različici na voljo nekoliko prej kot Standard; njihov prihod je predviden jeseni prihodnje leto.
Zdi se, da Tesla po fiasku in (dolgih) poporodnih težavah z Modelom 3 ne želi ničesar več prepustiti naključju, zaradi česar se bodo na proizvodnjo v tovarni Gigafactory v Nevadi pripravili nekoliko bolje. Model Y naj bi namreč po pričakovanjih Muska prodajo Modela 3 presegel za 50 odstotkov (skupno naj bi proizvodnja vozil znamke Tesla v letu dni dosegla milijon vozil na leto), pri tem pa bo imel kar nekaj dela. Konkurenca na trgu električnih avtomobilov in tudi športnih terencev se bo do takrat že precej okrepila, saj bosta svoja predstavnika do takrat med drugim na trg poslala tako BMW z modelom iX3 kakor tudi Audi, ki namerava čez leto dni lansirati električnega Q4 e-trona.