Avtonomna vožnja, želja številnih proizvajalcev, aktivistov na področju večje varnosti na cestah in nenazadnje tudi nekaterih voznikov, katerim je vožnja avtomobilov nujno zlo se kot vse kaže vse bolj oddaljuje. Da gre za projekt, ki je bolj zahteven za implementacijo v splošnem prometu, kot se je zdelo na prvi pogled so sedaj ugotovili tudi v koncernu Daimler, sicer lastniku znamke Mercedes-Benz.
Mercedes-Benz je bil eden izmed tistih proizvajalcev, ki je v zadnjih letih velik del dvojih sredstev namenil v razvoj tako imenovanih robotaksijev, kombiniranih vozil za prevoz ljudi brez voznika. Iskanja podobnih rešitev sta se, prav tako za komercialni namen, lotila tudi Toyota in Volvo (v sodelovanju s podjetjem Uber), kar pa se je izkazalo za nevarno, saj je med testiranji prišlo tudi do smrtnih žrtev. Sunkovit razvoj je sicer sprožila predstavitev Googlovega avtonomnega vozila leta 2012.
Krčenje razvoja tud v partnerstvih?
Pri Daimlerju tako ugotavljajo, da je uvajanje tovrstnih rešitev na eni strani precej bolj zahtevno, kot se je zdelo do sedaj, ob tem pa se zdijo nejasne tudi prednosti, če bi do implementacije v splošnem prometu vendarle prišlo. Razvoj tovrstne tehnologije bodo, tako generalni direktor Daimlerja, Ola Kallenius, zato sedaj precej omejili, sredstva zanj pa namenili drugim področjem.
Čeprav odločitev Daimlerja, da nadaljnji razvoj omeji (tudi) zaradi varnostni razlogov, pa se to vseeno zdi nekoliko nerazumljiva poteza. Daimler je namreč ravno v juliju z BMW-jem podpisal pogodbo o dolgotrajnem razvoju tehnologij samodejne vožnje, hkrati pa na tem področju sodeluje tudi z nemškim tehnološkim velikanom Bosch.