Na zemljevidu avtomobilskih proizvajalcevse je pojavilo novo ime in to je TOGG. Kot smo že včeraj poročali, gre za konzorcij petih turških podjetij, ki se bodo kot vse kaže v prihodnje ukvarjala s proizvodnjo električnih avtomobilov, pri čemer pa za razliko od prvotnih informacij na petkovi popoldanski luči sveta ni ugledal le eden, pač pa kar dva avtomobila, poleg napovedanega križanca tudi limuzina, ki naj bi, zanimivo, temeljila na platformi Saab-a 9-3. A glavnina pozornosti je bila vseeno namenjena prvemu.
Predstavljeni križanec, za razkritje katerega je poskrbel kar turški predsednik Recep Tayyip Erdoğan in s tem dodal še nekaj dodatne teže dogodku sicer še nima imena, saj gre šele za prototip, ki bo uradno v proizvodnjo zapeljal leta 2022 naj bi sicer ponujal nizke stroške vzdrževanja, hkrati pa povsem solidne zmogljivosti.
Primerljiv z evropskimi tekmeci
Pod karoserijo, za katero so poskrbeli pri oblikovalskem studiu Pininfarina se tako skriva sodoben pogon, sestavljen iz dveh elektromotorjev, ki skupaj proizvedeta 294 kilovatov moči. Za napajanje bo na drugi strani skrbel baterijski sklop s sicer neznano kapaciteto, ki pa naj bi omogočal do 480 kilometrov dosega in pa hitro polnjenje z močjo 150 kilovatov. Gre torej za podobne karakteristike, kot recimo pri Jaguarju I-Pace, res pa je, da bo avtomobil v osnovni različici opremljen zgolj z enim elektromotorjem in bo ponujal do 300 kilometrov avtonomije z enim polnjenjem.
Moderen pa ne bo le pogonski sklop, pač pa tudi kabina in v njej uporabljene tehnologije. Ta bo namreč ponujala širok sklop treh zaslonov, namenjenih merilnikom, navigacijski naprav, infozabavnemu sistemu, ki se bo podobno kot recimo pri Porsche Taycanu ali pa Hondinemu mestnemu malčku Urban-e raztezal preko celotne armaturne plošče. Zanimivo je, da bo sistem moč upravljati preko smerne tipke na sredinski konzoli vozila.
A velik del tehnologije je na prvi pogled skrit očem. Tako bo avtomobil recimo omogočal samodejno vožnjo v počasni koloni, pri čemer pa inženirji obljubljajo, da bo vozilo sčasoma po zaslugi prilagodljive arhitekture moč nadgrajevati in kupcem ponuditi tehnologijo avtonomne vožnje (vsaj) tretje generacije. Posodobitve samega vozila bodo sicer potekale na daljavo, preko oblaka, podprta pa bo tudi tehnologija V2X, kar pomeni, da bo vozilo lahko vračalo električno energijo nazaj v električno omrežje.
Turki so, vsaj sodeč po prototipu predstavili vozilo, ki bi lahko bilo poleg (primarnega) domačega ob ustrezni ceni še kako primerno tudi za evropski trg. Nenazadnje že na samem začetku načrtujejo proizvodnjo 175.000 vozil letno, vendar pa bo za več podatkov potrebno počakati vsaj še nekaj časa.