Več kot 300 kilometrov električne avtonomije za Opel Vivara-e

Vivaro-e je prvi v vrsti Oplovih električnih dostavnikov, prihodnje leto mu bo namreč že sledil tudi električni Combo.

Več kot 300 kilometrov električne avtonomije za Opel Vivara-e (foto: Opel) Opel
28. 4. 2020

Električni kombiji so še do nedavnega veljali za vozila, ki so bolj ali manj uporabna za dostavo znotraj mestnih središč. Velika masa, neugodna aerodinamika in po navadi še ne prav zmogljiv sklop baterij so pomenili, da je njihov doseg znašal le kakšnih 100 kilometrov z enim polnjenjem. A stvari se spreminjajo, tudi po zaslugi električnega Opel Vivara-e, ki bo to številko brez težav za kar nekajkrat lahko presegel.

Vivaro-e pomeni vstop Opla v razred električnih dostavnih vozil. Doslej se v tem segmentu še niso preizkušali, vse odkar so prišli pod okrilje koncerna PSA, pa pri Oplu pospešeno razvijajo elektrificirane avtomobile, pri čemer uporabljajo možnosti delitve pogonskih komponent med segmenti. Tako so recimo Vivaru-e namenili enaki elektromotor s 100 kilovati moči, kot ga ima recimo tudi veliko manjša Corsa-e (oziroma Peugeot 208).

No, vseeno pa bo v nasprotju s tistim v električni Corsi precej večji baterijski sklop. Ta bo namreč v manjši različici ponujal 50, v večji pa kar 75 kilovatnih ur električne energije. V prvem primeru bo tako ponujal 230, v drugem pa še dodatnih 100 kilometrov avtonomije, zaradi česar ne bo uporaben zgolj za dostavo 'znotraj zadnjega kilometra'. K podaljšanemu dosegu bo sicer pripomogla tudi elektronska omejitev hitrosti, ki bo nastavljena na hitrost 130 kilometrov na uro.

Glede na to, da gre za gospodarsko vozilo, je vsekakor dobrodošla odločitev Opla, da Vivaru-e namenijo možnost hitrega polnjenja. Manjši baterijski sklop bo tako do 80 odstotkov kapacitete na 100-kilovatni polnilnici moč napolniti v pol ure, še dodatnih 15 minut pa bo potrebnih za polnjenje večjega sklopa. Pri Oplu zagotavljajo, da bodo te hitrosti ostale enake tudi po osmih letih oziroma 160.000 kilometrih uporabe. Seveda pa bo Vivara-e mogoče polniti tudi na klasični trifazni polnilnici z močjo 11 kilovatov oziroma prek vgrajenega 7,4-kilovatnega polnilnika, vgrajenega v vozilo in priklopljenega na električno omrežje. Status polnjenja bo sicer mogoče preverjati prek mobilnega telefona, kjer bo mogoče poiskati tudi najbližjo prosto  polnilnico – po Evropi jih bo po zaslugi različnih ponudnikov na razpolago več kot 140.000.

Vivaro-e bo na voljo v različnih izvedbah in dolžinah od 4,6 do 5,3 metra ter z nosilnostjo do 1.275 kilogramov, znotraj pa bodo na voljo različne rešitve za čim večjo prilagodljivost in uporabnost. K temu bodo pripomogla tudi električna drsna vrata na boku, ki jih bo mogoče odpreti z zamahom noge pod pragom vozila.

Preberite tudi