Neprivlačni, predragi, prekratek domet … vse to so razlogi, ki jih marsikateri voznik še danes uporabi, ko se tema obrne na vprašanje nakupa električnih avtomobilov. Večino teh so sicer v zadnjem času zavrgli nekateri prestižnejši avtomobilski proizvajalci, zdaj pa dejansko uporabni električni avtomobili postajajo čedalje bolj dostopni tudi vsakdanjim kupcem vozil srednjega oziroma nižjega srednjega razreda. Pomemben korak pri tem bo v bližnji prihodnosti naredil Volkswagen z družino vozil ID in modelom ID.3. Ravno ta je od danes, že nekaj mesecev pred uradno predstavitvijo, na voljo prvim kupcem.
ID (skrajšano iz Inteligent Design) bo družina vozil znotraj Volkswagnovega portfelja, s katero bodo Nemci kupcem ponudili izključno električne avtomobile, zaživela pa bo s prihodnjim letom. V desetletju, ki bo sledilo, se bo število njenih članov po besedah Jürgena Stackmanna, člana upravnega odbora znamke, odgovornega za prodajo, poprodajo in marketing, povečalo za 20 novih modelov. V njihov razvoj naj bi Volkswagen namenil devet milijard evrov, v desetih letih pa naj bi na ceste zapeljalo 10 milijonov vozil.
Na grbi ID.3 je tako veliko breme, ki pa mu bo očitno brez težav kos. Volkswagen mu je namreč namenil odlično popotnico, saj gre za njihov najbolj CO2 nevtralen avtomobil. Tako so že v proizvodnji znižali izpuste škodljivih izpustov na najnižjo mogočo raven, elektriko za njegovo proizvodnjo pa bodo pridobivali iz obnovljivih virov.
»Z ID.3 se po Hrošču in Golfu začenja tretje veliko poglavje strateškega pomena v zgodovini naše znamke. Z modelom ID.3 bomo namreč električno mobilnost približali širokim množicam. Z ID.3 bomo najprej naelektrili Evropo, kmalu za tem pa z drugimi e-modeli iz družine ID. še druge svetovne regije,« je še dejal Stackmann.
Na zunaj velik kot Golf, znotraj prostoren kot Passat
ID.3 bo kupcem na voljo s temi velikostmi baterijskih sklopov, ki bodo ponujali zmogljivost 45, 58 in 75 kilovatnih ur, pri čemer naj bi Volkswagen prodal največ različic z baterijskim sklopom srednje zmogljivosti. Ta naj bi po standardih WLTP omogočal do 420 kilometrov električnega dosega, v realnosti pa je pričakovati, da bo ta znašal med 300 in 420 kilometri, odvisno od ceste in vozniškega sloga. V različici z največjim baterijskim sklopom naj bi z enim polnjenjem lahko prevozil do 550 kilometrov. Izvedbi s šibkejšima baterijskima sklopoma bo sicer moč polniti preko 100- močnejško pa 125-kilovatne hitre polnilnice.
Volkswagen pa je prav danes s predstavitvijo tehničnih podatkov in cenika v izbranih 29 državah že začel pobirati naročila za nakup ID.3, med izbranimi državami pa je tudi Slovenija. Tako je že zdaj prek povezave mogoč dostop do spletne strani za oddajo naročila, pri čemer bo prva serija vozil, poimenovana 1st edition, na voljo v le 30.000 primerkih. Ta bodo že v osnovi opremljena z z bogato opremo, kot sta navigacijski sistem in glasovno upravljanje. Nekoliko bolje opremljena izvedba 1st edition Plus bo temu dodala še sistem pametnih žarometov IQ in dvobarvno zunanjost, izvedba Max pa bo opremljena z veliko panoramsko stekleno streho in projicirnim zaslonom z obogateno resničnostjo. Kupcem izvedbe 1st edition bo Volkswagen poleg vsega omogočil še brezplačno prvo leto polnjenja vozil na polnilnicah Ionity (ali bo to veljalo tudi za slovenske kupce, bomo izvedeli v torek).
Za prednaročilo vozila – proizvodnja naj bi stekla ob koncu leta, torej po uradni septembrski predstavitvi v Frankfurtu – bo sicer treba odšteti 500 evrov vplačila, cene pa naj bodo od 30.000 evrov naprej. Za različico 1st edition, ki bo najprej naprodaj, bo treba odšteti 40.000 evrov, Plus in Max bosta dražja. V ta znesek pa ni vključena subvencija Eko sklada v višini 7.500 evrov, kar pomeni, da bo za novinca v najcenejši različici treba odšteti le okoli 22.500 evrov (ta bo na voljo sredi prihodnjega leta, najprej bo napredaj le 1st edition ozoroma bogateje opremljene različice). To pa je že primerljivo s ceno 110-kilovatnega dizelskega Golfa, opremljenega s smodejnim menjalnikom, katerega cena se giblje okoli 26.000 evrov (bencinski DSG pa okoli 24 tisoč evrov). Napovedi Volkswagna o tem, da naj bi na leto prodali več kot 100.000 vozil ID.3, so zato povsem na mestu.