Volkswagen ima s prelomnim modelom v svoji zgodovini, ID.3, že vse od predstavitve težave s programsko opremo, kar je bil ne nazadnje tudi razlog za velik zamik začetka serijske proizvodnje. Očitno pa so pri Volkswagnu težavo naposled le rešili. Skoraj sočasno z zagonom proizvodnje v tovarni v mestu Zwickau so namreč ponovno zagnali tudi proizvodnjo svojega prvega izključno električnega modela.
Prav omenjena nemška tovarna je bila prva (in ostaja zaenkrat edina tovarna, kjer izdelujejo avtomobile), ki so jo pri Volkswagnu zagnali po mesec dni dolgi prekinitvi dela, ki jo je povzročil izbruh koronavirusa, pri proizvodnji električnega avtomobila pa so se v prvi fazi osredotočili predvsem na zdravje zaposlenih in na to, da bo proces potekal čim bolj gladko in brez težav. Tudi zato bodo najprej proizvajali le kakih 50 vozil na dan.
Usklajevanje 40.000 partnerjev
Kako pomembno je zdravje zaposlenih, je ob tem izpostavil tudi Jens Rothe, vodja sindikata delavcev, ki je zadnje tedne skupaj z vodstvom podjetja sklepal dogovore in pravila, ki jih bo do nadaljnjega treba upoštevati v proizvodnji. »S podjetjem smo dosegli dogovor o zaščiti delavcev in nekaj je jasno: v nobenem primeru ne bomo tvegali zdravja zaposlenih – četudi bomo zaradi tega izdelali manj avtomobilov, kot bi jih sicer lahko.«
Skupaj so tako pri Volkswagnu pripravili kar 50 ukrepov, vezanih na varnost zaposlenih in zagotavljanje nemotenega delovnega procesa ter logistike. Ne nazadnje je celoten proces izdelave vozil odvisen tudi od skupno 40.000 dobaviteljev sestavnih delov in več sto logističnih centrov po vsem svetu, ki skrbijo za to, da komponente ob pravem času pridejo do proizvodnje.