Nazadnje je na uradni dirki nastopil leta 2014, po izjavah sodeč pa ni izključeno, da ne bo napovedal nove vrnitve.
Alex Zanardi je v dirkaškem svetu eden izmed bolj znanih dirkačev, tudi v formuli 1, pa čeprav mu na najprestižnejšem avtomobilskem tekmovanju med letoma 1991 in 1994 ter nato še v sezoni 1999 ni uspelo osvojiti niti ene točke. Veliko več uspehov je na drugi strani dosegel v seriji Kart, kjer je osvojil 12 zmag in skupno dva naslova svetovnega prvaka. A prav v tej se mu je pripetil dogodek, ki mu je spremenil življenje, ko je na dirki na nemškem dirkališču v Lausitz v nesreči izgubil obe nogi, skoraj pa tudi življenje.
Kljub poškodbam pa se Zanardi ni odpovedal dirkanju z avtomobili. V svet avtomobilskih dirk se je tako prvič poskusno vrnil 2003, dirkaško kariero pa nadaljeval leta 2005 in tako vse do leta 2009 s prilagojenim dirkalnikom BMW serije 3 nastopal v seriji WTCC. Po dveh osvojenih zlatih medaljah v ročnem kolesarjenju na paraolimpijskih igrah se je v dirkaške vode in svet serije Blancpain Sprint vrnil leta 2014, kjer je z BMW Z4 GT3 odpeljal eno sezono, ki jo je končal na 20. mestu.
Kljub 51 letom starosti pa Zanardi na dirkanje ni pozabil, nanj pa niso pozabili niti pri BMW-ju. Konec avgusta ga tako lahko pričakujemo na dirki serije DTM v italijanskem Missanu, kjer bo nastopil s posebej zanj prilagojenim dirkalnikom BMW M4. To pa še ni vse. Priljubljeni Italijan bo namreč prvič po letu 2003 na dirki nastopil brez uporabe nožnih protez, namesto tega bo avtomobil opravljal zgolj z uporabo rok.
Proteze so mu med vožnjo bolj kot ne v napoto
Novega izziva se Italijan že veseli, hkrati pa dodaja, da bo zanj to pravzaprav lažje. »Brez protez sem še bolj gibčen,« je pred dnevi dejal Zanardi. Nastop brez umetnih okončin naj bi bil pravzaprav še lažji, in to v vseh pogledih. »Usesti v avtomobil ne bo noben problem – nasprotno, brez umetnih nog bo to zame desetkrat lažje. Noge namreč lahko uporabljam le kot oporo, hkrati pa mi pomenijo oviro in dodatno težo.«
Zanardi je ob tem dodal, da mu odsotnost nog ne bo delala težav niti ob morebitni nesreči, ko bi se moral reševati iz avtomobila, od koder bi se lahko odvlekel zgolj s pomočjo rok. »Da, ni videti ravno lepo, ko se človek tako vleče po tleh, a v praksi bi se sam – še posebej v pesku – veliko lažje rešil iz avtomobila brez nog kot pa z njimi. V celoti gledano je to boljša možnost, kar pa ne pomeni, da bi bilo dirkanje s protetičnimi nogami, če se kdaj vrnem na dirkališča, manj varno.«
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj