Rok Turk in Blanka Kacin sta zanesljivo dobila domač del relija, skupna zmaga jima je dve preizkušnji pred koncem spolzela iz rok po napaki na elektroniki njunega Hyundaija i20 R5.
Verjetno je v teh časih resnični zmagovalec pravzaprav organizator, ki je uspel v času še strožjih korona ukrepov prepričati NIJZ in vse ostale, da je reli sploh mogoče organizirati brez pretiranega tveganja. Toda zato so morali Dani Blažinčič in cela ekipa velenjskega kluba sprejeti nekaj neljubih odločitev in si naložiti kup dodatnih zadolžitev, da so sploh dobili dovoljenje za izvedbo. In med te spada na primer tudi popolna izolacija servisnega parkirišča na letališču v Lajšah, ki se je z vso infrastrukturo in lego spet izkazala za idealno površino za tak dogodek.
Toda trud organizatorjev je bil nagrajen že z listo prijavljenih, kjer je bilo moč prešteti kar 63 posadk, precej tudi iz Avstrije, Italije in Madžarske, kar je jasno sporočilo, da tudi tam relijev (še vedno) primanjkuje. Evropsko zvenečih imen sicer ni bilo, zato pa dva nekdanja madžarska prvaka (Kiss, Hadik), zanimiva tehnika s kar osem R5 in štirimi Proto dirkalniki.
Madžar Andras Hadik (lani drugi) je bil seveda največja grožnja za slovenskega prvaka Roka Turka in Blanko Kacin, predvsem seveda zato, ker se Boštjan Avbelj ni odločil za nastop v Sloveniji in čaka na reli za evropsko prvenstvo. Zato pa je razveseljiv povratek Aljoše Novaka v Fabii R5, ki pravi, da bo verjetno odpeljal celo sezono, kar bo pač od nje ostalo. Besedo je držal tudi Boris Požeg, ki je lani obljubil, da se v hitri Fabii R5 vrne za celo sezono.
Na kratkem reliju z le dvema preizkušnjama, ki so ju morale posadke odpeljati po trikrat (skupno 77 km), je bilo hitro jasno, da je na drsečih in popeskanih cestah nad Šoštanjem in Topolšico ne bo taktiziranja. Turk je s sovoznico Blanko Kacin napadel na vso moč, toda posadka Hadik/Kertesz mu je sledila, nikoli predaleč, da ne bi mogla napasti.
Največ osem sekund je bilo med njim njima in pred zadnjo ponovitvijo je Turk dejal, da kaj dosti več ne gre, tudi z novimi pnevmatikami ne, ampak da bo napadel. Popeskane ceste v Velenju in okolici pa so tokrat govorile v prid Madžaru.
No, hitro zatem je bilo vse jasno – že na štartu ni bilo vse v redu z motorjem, na znameniti zaprti lasnici na HP Skorno pa je motor onemel in ostal tih kakšnih 30 sekund. To je bilo dovolj, da je Hadik prevzel pobudo in prednosti ni več izpustil. »Ne vemo natančno, kaj se je zgodilo, zagotovo pa je elektronika, ki je povzročila težave z motorjem in sklopko,« je po dirki povedal vodja ekipa Marco DeCecco, ki pa kljub temu ni bil razočaran, saj so rešili zmago za domače prvenstvo.
Še vedno pa je imel Turk dovolj prednosti, da je za sabo zadržal Aljošo Novaka, ki je bil po povratku več kot zadovoljen s prikazanim. »Ko sva priletela še v naliv ob koncu sem si rekel, da je to dovolj, in da ne bova več tvegala. Zadovoljen sem s tretjim oziroma drugim mestom,« je dejal po koncu Novak. Tudi Aleš Zrinski s sovoznikom Rokom Vidmarjem je bil kar zadovoljen s tretjim mestom na krstni dirki z novim dirkalnikom (Ford Fiesta R5), čeprav se je pridušal nad pomanjkanjem kilometrov in privajenostjo.
Zagotovo pa se je smejalo Primorcu Marku Grossiju s sovoznikom Davidom Kavčičem, ki si je z atraktivno vožnjo privozil sedmo mesto v generalni uvrstitvi s precej šibkejšim Peugeotom 208 R2. Nekoliko je bil razočaran veteran Darko Peljhan, ki je imel spet smolo s svojim Proto dirkalnikom, saj mu je odpovedala turbina, nasmihalo pa se mu je vsaj peto mesto.
Rezultati, skupno:
- Hadik/Kertesz (HUN, Ford Fiesta R5) 51:43,0
- Turk/Kacin (SLO, Hyundai i20 R5) + 40,4
- Novak/Cevc (SLO, Škoda FAbia R5) + 1:32,7
- Cescutti/Crosilla (I, Škoda Fabia R5) + 3:16,0
- Kiss/Kiss ml. (H, Volkswagen Polo R5) + 3:24,1
- Zrinski/Vidmar (SLO, Fiesta R5) + 4:00,3
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj