Bentley na Pikes Peaku cilja na rekord s pomočjo novih goriv

12. 4. 2021 | Jure Šujica
Deli

Njihovega športnika naj bi poganjala mešanica sintetičnega bencina in biogoriv, napoveduje pa novo usmeritev znamke.

Čeprav je bil britanski Bentley od vselej vsaj nekoliko naklonjen športnemu udejstvovanju, pa se zdi, da v zadnjih letih največ pozornosti – poleg nastopanju na dirkah razreda GT3 – namenjajo najbolj znani gorsko-hitrostni preizkušnji na svetu, dirki na Pikes Peak- Tam so nenazadnje v letih 2018 in 2019 postavili dva rekorda in sicer med produkcijskimi SUV-i z Bentaygo, nato pa še naziv najhitrejšega serijskega avtomobila s Continentalom GT. Da bi osvojili trojno krono pa so se letos lotili nekoliko drugačnega izziva.

Na vrh slovite gore v zvezni državi Kolorado bodo namreč poslali modificiran dirkalnik Continental razreda GT3, ki pa ga ne bo poganjal bencin, pač pa obnovljiva goriva. O kakšnem gorivu je govora sicer še ni znano, saj so pri Bentleyju še vedno v fazi testiranj ustrezne mešanice bencina in biogoriva, s pomočjo katerega naj bi izpuste toplogrednih plinov zmanjšali za do 85 odstotkov.

Odločitev eksperimentiranja z gorivi je sicer prvi korak na poti k aktivnemu zmanjševanju izpustov CO2 v novih vozilih ter počasnemu prehodu k hibridnim, do leta 2030 pa k izključno električnim avtomobilom. S tem naj bi Bentley, kot pojasnjujejo v podjetju, postal vodilna prestižna avtomobilska znamka na področju okolju prijazne mobilnosti. Pri razvoju novih vrst goriva se bodo sicer pri Bentleyju lahko na pomoč obrnili tudi h koncernskemu partnerju Porsche, kjer so se pred kratkim lotili razvoja in lastne proizvodnje e-goriv.

Sicer pa je o vrnitvi na Pikes Peak, kamor se Bentley vrača ob pomoči ekipe Fastr spregovoril tudi član inženirskega odbora podjetja, dr. Matthias Rabe. »Z veseljem se že tretjič vračamo na Pikes Peak – kjer bo naš dirkalnik poganjalo obnovljivo gorivo, s čimer napovedujemo začetek novega projekta v sklopu načrta Beyond 100. Naši inženirji že preučujejo možnosti uporabe biogoriv in e-goriv, ki bi jih naše stranke lahko uporabljale ob boku elektriki.«

Omenjeni dirkalnik, v katerega se bo sicer usedel stari znanec ekipe, Rhys Millen bo, kot rečeno nekoliko višje, temeljil na dirkalniku razreda GT3, a bo deležen novega aerodinamičnega paketa. Zrak je namreč na vrhu gore Pikes Peak precej redkejši kot na dni, zaradi česar so potrebni zajetni aerodinamični dodatki, na vozilu pa bo posledično nameščeno največje zadnje krilce, ki so ga pri Bentleyju namestili na katerikoli svoj avtomobil.

Millen bo s Continentalom GT3 nastopal v razredu Time Attack 1, kjer trenutni rekord proge znaša 9:36.559, lani pa ga je postavil David Donner s Porschejem 911 GT2 RS Clubsport. Za primerjavo: absolutni rekord proge znaša 7:57.148, postavil pa ga je Romain Dumas z električnim Volkswagnom ID.R leta 2018. V razredu Time Attack 1 sicer lahko nastopajo le dirkalniki s (štirimi) pokritimi kolesi in zaprto kabino.

 

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?