Bogovi so se nasmehnili Fincu …

11. 9. 2023 | Matjaž Korošak
Deli

S suvereno zmago na reliju Acropolis v Grčiji sta Rovanpera in Haltunen že zelo blizu ubranitve naslova prvakov. Najbolj uničujoč evropski reli, ki je bil še na popisu proge tako razmočen, da niso vedeli, ali bodo lahko štartali, s svojim grobim makadamom in vročino ni prizanašal nikomur.

Minuta in pol prednosti, ki sta jo Finca privozila v cilj, nekako ne kaže čisto realne slike o razmerah moči. Je pa res, da je mladi Finec med vsemi najboljšimi najbolje držal ravnotežje med hitrostjo na progi in prizanašanjem svojemu dirkalniku tam, kjer je bilo to preveč nevarno.

Rovanpera previdno in taktično

Finca (Toyota Yaris Rally1) sta namreč začela najbolje na otvoritveni hitrostni preizkušnji, toda že v petek sta pobudo prevzela Seb Ogier (ter sovoznik Vincent Landais, Toyota Yaris) in Thierry Neuvile s sovoznikom Martinom Wydaeghejem (Hyundai i20 Rally1), potem ko je moral Ott Tanak (M-Sport Ford Pume Rally1) spet požreti kislo jabolko, bil prisiljen menjati vodno črpalko in si je tako že v začetku relija pokvaril uvrstitev (čeprav je na koncu rešil četrto mesto). Neuville in Ogier sta potem uprizorila pravo bitko, se tudi menjala v vodstvu in tesen obračun je nakazoval športno poslastico.

Neuville-Wydaeghe

Neuville-Wydaeghe

Red Bull Media pool

Ki je trajal le do devete hitrostne preizkušnje, ko je napako na še vedno blatnem odseku napravil Belgijec, uničil prednje podvozje in odstopil, potem ko je vodil na reliju. Ogier je z veseljem sprejel darilo – toda veselje ni trajalo prav dolgo. Na 12. preizkušnji je bil tudi on nekoliko prehiter in poškodoval zadnje podvozje svoje Toyote Yaris – menda celo na istem delu proge kot njegov tekmec. Ogier in Landais sta se privlekla do konca preizkušnje, toda Yaris je bil preveč poškodovan, da bi prišla do servisne cone, tako da sta moral odstopiti.

Dvoboj za drugo mesto je bil spet najbolj zanimiv

Evans-Martin

Evans-Martin

Red Bull Media pool

In tako je malce bolj previden Rovanpera nasledil ogromno prednost, ki je seveda ni več izpustil in slavil tretjo letošnjo zmago. Edini dvoboj sta uprizorila še zmagovalca zadnjega relija Elfyn Evans in Scott Martin (Toyota Yaris) ter edina preostala visokouvrščena posadka Hyundaia Dani Sordo s sovoznikom Candidom Carrero. Naposled je bil bolj odločen Valižan, ki je vsaj teoretično še obdržal možnosti za osvojitev naslova. 

WRC2: Izjemni Mikklesen z 12. mesta do zmage

Spet so se gledalci na reliju bogov, kot Acropolisu še pravijo, lahko veselili v razredu nižje, v kategoriji WRC2, kjer so nastopili vsi najboljši. Seveda so bile vse oči uprte v vrh, kjer se ravno tako že nakazuje boj za naslov. Andreas Mikklesen in Torstein Erikkksen sta imela teoretično najboljše karte v rokah, toda v začetku relija sta Norvežana prebila kar tri pnevmatike, za povrh vsega pa je izkušeni Mikkelsen spregledal še cilj in upočasnil pred lečo štoparice.

Mikklesen-Erikksen

Mikklesen-Erikksen

Red Bull Media pool

Greensmith blizu, toda ...

Vse to je dalo možnosti za prevzem vodstva francoski dvojici Rossel – Dunand, toda do konca sobotnega dela je bil spredaj že Gus Greemsmith (s sovoznikom Jonassom Anderssenom). Ko je vse kazalo, da bi britansko-švedska naveza lahko odnesla zmago, se je nepopustljivi Mikkelsen z izjemno vožnjo, ko je večkrat povsem ponižal tekmece, približal vodilnim. Ko je Greeensmithova Škoda Fabia pokazala še nekaj muhavosti pri zavorah, je Mikkelsen v hollywoodskem slogu na predzadnji HP prevzel vodstvo in seveda zmagal.

Nekdanji tovarniški voznik Volkswagnove ekipe se že vrsto let bori za sedež v prvi 'ligi' in če kdaj, si je zdaj zaslužil pozornost šefov, saj se je z 12. mesta prebil do zmage v dveh tretjinah relija in se utrdil v vodstvu (potem ko na prvih štirih relijih sploh ni štartal).

Preberite še: Slovenca na reliju v Zagorju sekunde oddaljena od tragedije: pijani voznik zapeljal na progo, nato pa ... (VIDEO)

BONUS VIDEO: S sovozniškega sedeža o čisto novem Škodinem dirkalniku Fabia RS Rally2

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol