Ferrari je presenetil konkurenco – po 50 letih odsotnosti kot povsem tovarniška ekipa je suvereno premagal konkurenco na 100. ponovitvi legendarne 24-urne vztrajnostne dirke.
Realno gledano je Ferrari presenetil predvsem Toyoto, saj je vodilna znamka v vztrajnostnem prvenstvu suvereno dobila vse letošnje preizkušnje prvenstva in bilo je pričakovati, da bodo Japonci dobro unovčili svoje znanje in izkušnje. Poleg tega je bilo v razredu tako imenovanih dirkalnikov Hypercar (v tem razredu so združeni razredi LMH in LMDh) prijavljenih kar 14 posadk, med njimi tudi znamke, ki so zadnja leta pomagale krojiti usodo tudi v kraljevskem razredu vztrajnostnega dirkanja, kot sta na primer Porsche in Peugeot.
Toda sreča, ki na tako dolgi dirki pač mora biti zraven, se je tokrat nasmehnila Ferrariju, ki je svoj naskok na vrh napovedal že s prvim časom kvalifikacij. 10. zmaga na Le Mansu je zanje dobra tolažilna nagrada za številne poraze v F1.
Klasična drama, začinjena z dežjem
Toda suvereno prvo mesto seveda ni prišlo kar tako in še zdaleč ne čisto enostavno, saj je bila letošnja izdaja še posebej dramatična, polna zapletov, trčenj in izletov s proge, svoje pa je dodal še dež, ki je nekajkrat dodobra namočil stezo in presenetil številne ekipne voznike, tudi tovarniške.
Predvsem pa bodo letos iz francoskega mesteca s sklonjenimi glavami odšli predstavniki Toyote – čeprav so rešili več kot dobro drugo mesto z dirkalnikom št. 8. Prav suverena zmaga na prvih treh dirkah prvenstva WEC je na neki način zadržala Toyoto, saj so morali dirkalnikom po novih pravilih dodati 40 kg balasta.
Vseeno očitno dobra odločitev, saj so bili večino dirke bolidi iz razreda Hypercar precej skupaj in šele ponoči in proti jutru je počasi postalo jasno, med katerimi ekipami gre iskati zmagovalca.
Na koncu je bilo jasno, da se bosta za zmago borila le še Ferrarijev 599 št. 51 in Toyotina št. 8. Ko je že kazalo, da bo v zadnji uri prišlo do obračuna, je Hirakawa naredil napako pri zaviranju, 'pobožal' ograjo in podaljšal v izletno cono …
Na srečo je bila prednost pred Cadillacovim dirkalnikom, ki je prišel skozi cilj kot tretji, še vedno dovolj velika, da je niti postanek v boksih ni ogrozil. Pri Ferrariju je bil tokrat na mestu celoten paket – dirkalnik, ekipa, strategija, vozniki …
Peugeot in Porsche bosta razočarana
Kar štiri bolide so imeli na štartu pri znamki iz Stuttgarta, zato so seveda upali na zmago ali vsaj na stopničke ob 75. obletnici. Toda na dirki se je izkazalo, da Porschejev 963 ni povsem dorasel najboljšim, čeprav so trije Porscheji odstopili zaradi napak in nesreč.
Peugeotov 9x8 je navkljub slabšim rezultatom v uvodnih dirkah prvenstva presenetil prav na Le Mansu, kjer je predvsem na vlažni podlagi diktiral tempo z novimi pravili. Toda ne dolgo, saj so 9x8 pestile številne težave. Pri tem pa je eden od dirkalnikov doživel nesrečo, drugi z izkušenim Vergnom za volanom pa je med vožnjo za varnostnim avtom zdrsnil s proge, na koncu pa vendarle izvlekel osmo mesto.
Preberite še: Izšel je novi Avto magazin: Kam izginjajo majhni avtomobili, kako je s polnjenjem električnih avtomobilov pri sosedih. Testi: Mercedes-Benz GLC, Škoda Enyaq RS Coupe ...
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere