Po prvi etapi najbolje kaže dirkačem pod pokroviteljstvom avstrijskega Red Bulla, tako med avtomobilisti kot motociklisti.
Začelo se je! Po včerajšnjem 120 kilometrov dolgem prologu so se danes dirkači na reliju Dakar v rekordnih sedmih kategorijah podali na prvo izmed 13 etap, ki je v 662 kilometrih povezala mesti Jedah in Bisha. In po prvi etapi se zdi kot da se letošnji Dakar nadaljuje točno tam, kjer se je končala lanska dirka, vsaj sodeč po tem, kdo je bil najhitrejši v razredu avtomobilistov. Pri motociklistih smo namreč že prvi dan spremljali težave tudi med najboljšimi.
Lanskoletni zmagovalec med motociklisi, Ricky Brabec je tako skozi cilj pripeljal šele kot 24. in z zaostankom 18 minut in pol. Po zmagi na prologu je namreč že v 37 kilometrih po štartu, kolikor ga je ločilo do prve nadzorne točke zašel iz začrtane trase, nato pa je sledil sorojaku Andrewu Shortu, ki je prav tako nabral občuten zaostanek za najboljšimi in sicer 12 minut. Brabec je sicer nato nadaljeval s približno enakim tempom kot najboljši in ni več izgubljal časa. V težavah sta se sicer znašla tudi Joan Barreda in Pablo Quintanilla, ki sta si po prvem dnevu prav tako nabrala več kot 10 minut zaostanka.
Najhitrejši med motociklisti je bil na drugi strani lansko leto tretjeuvrščeni Toby Price. Avstralec se je namreč iz štarta pognal brez kakršnihkoli zadržkov in že po 222 kilometrih speciala pridelal več ko minuto in pol prednosti pred zasledovalci, ki pa se je do konca dneva vseeno nekoliko stopila. 35 sekund za njim je namreč skozi cilj pripeljaldirkač Honde, Kevin Benavides, povsem enak čas pa je dosegel tudi Avstrijec Matthias Walkner, Priceov tovarniški kolega v ekipi Red Bull KTM.
Med avtomobilisti sta vrh krojila dva dirkača, ki so jima že pred časom namenili naziv legend tudi organizatorji relija, Carlos Sainz in Stephane Peterhansel, oba dirkača ekipe X-Raid Mini JCW. Ob tem je bila razlika med dirkačema minimalna, le 25 sekund, po prihodu Peterhansla v cilj pa se je zdelo, da bo Francoz celo vodilni po prvem dnevu dirke. Dirkača sta se sicer prehitevala skozi celotno prvo etapo in tako pokazala, da veljata za glavna kandidata za skupno zmago na reliju. Tretje mesto je nato (nekoliko presenetljivo) osvojil Čeh Martin Prokop.
Nekoliko slabšo predstavo in zaostanek za dirkačema Minijev pa je prvi dan pokazalo kar nekaj dirkačev, ki so pred začetkom dirke veljali za favorite. Tako recimo Nani Roma na šestem mestu zaostaja že za dobrih devet minut in pol, Giniel De Villiers na osmem mestu deset minut, Nasser Al Attiyah pa z zaostankom 12 minut in pol za Sainzem zaključuje deseterico. Cyril Despres je po pribitku štirih kazenskih minut za vrhom razpredelnice zaostal 19 minut.
Precej boljšega začetka pa se je zagotovo nadejal legenda svetovnega relija, ki se je letos prvič podal na Dakar, Francoz Sebastien Loeb. Navkljub temu, da so v moštvu Bahrain Raid Extreme skupaj s podjetjem Prodriver, ki je izdelalo Loebov avtomobil, uspeli odpraviti vse napake in preglavice, ki jih je tekom priprav povzročal dirkalnik, sta skozi cilj zaradi slabega tempa prišla šele ko 22. z zaostankom 24 minut in 14 sekund.
Mesto bolje kot je končal lansko dirko je skozi cilj prve etape pripeljal naš edini udeleženec na dirki, Simon Marčič. V razredu Originals by Motul je namreč zasedel sedmo mesto, za najboljšim v razredu, Emanuelom Gyenesom pa je zaostal za 28 minut in šest sekund.
Današnja preizkušnja je tako že pokazala približna razmerja moči, prava slika pa bo najverjetneje znana šele jutri, ko je pred dirkači še nekoliko daljša, 685 kilometrov dolga etapa od Bishe do Wadi Al-Dawasirja. Tedaj bodo dirkači namreč prvič okusili zahrbtne puščavske sipine, ki vsako leto terjajo svoj davek tudi med najboljšimi.
Kot smo že večkrat poročali pa so letos organizatorji relija uvedli novo kategorijo Classic, v kateri nastopajo klasični dirkalniki oziroma avtomobili, ki so na Dakarju nastopali pred 20 in več leti. Po prvem dnevu je na vrhu omenjenega razreda (ki tekmuje po nekoliko spremenjenih pravilih) španska ekipa Corcuera/Iker San Vicente s Volkswagen Iltisom, druga sta Belgijca Eggermont/De Braekeleer s Volkswagen Apalom, tretja pa ameriško-belgijska (povsem ženska) ekipa Lerner/Bossaert s Porschejem 911 SC 3.0