Dakar 2022: 14-dnevni puščavski rodeo se je začel

1. 1. 2022 | Jure Šujica
Deli

Današnji 19 kilometrov dolg special je napovedal zanimivo dogajanje, predvsem med motociklisti, kjer je Daniel Sanders dal slutiti, da lanski uspeh ni bil naključje.

Prvi tedni v novem letu so že nekaj desetletij rezervirani za ljubitelje vztrajnostnih relijev in tudi letos ni prav nič drugače. Že danes so namreč s prologom oziroma prvo, kvalifikacijsko etapo pričeli dirkači na reliju Dakar, ki tudi letos, sicer že tretjič poteka v Savdski Arabiji. Na etapi, dolgi 614 kilometrov je 409 posadk v rekordnih devetih kategorijah (pri čemer sta razreda Classic in Originals by Motul ločena), prevozili 19 'dirkaških' kilometrov.

Kratek uvodni special je sicer dirkačem postregel s tem, čemur bodo priča prihodnja slaba dva tedna: obilico peščene puščave, peščenih sipin in praznine. S tem želijo organizatorji prepričati ljubitelje klasičnega Dakarja, kakršnega s(m)o lahko spremljali še tedaj, ko je potekal po afriški celini. Tja se namreč nameravajo vrniti tudi v prihodnje.

Preberite še: Dakar 2021: Peterehansel z etapno zmago do novega mejnika

Sicer pa se je letošnji reli Dakar vsaj med motociklisti začel precej zanimivo. Prvo etapo je namreč slavil dirkač, ki ima besedo 'pesek' (ang. sand) kar v svojem imenu, Daniel Sanders. Mladi Avstralec je namreč že na lanskem debiju na reliju Dakar kot najboljši novinec s četrtim mestom na koncu dokazal, da velja za enega najboljših dirkačev na svetu. Dirkač, ki sicer rad preživlja prosti čas na kmetiji in med čebelami je v barvah ekipe Gas Gas drugouvrščenega veterana, Pabla Quntanillo ugnal za natanko minuto.

Za njima so nato sledili še Ross Branch, Kevin Benavides, Mathias Walkner in drugi dirkači, ki bodo tako kot zadnja leta tudi letos veljali za favorite za končno zmago Med prvim in 13. uvršenim Lucianom Benavidesom je sicer po prvem dnevu le dobre štiri minute razlike, kar pa je mogoče z odlično vožnjo nadomestiti v dnevu ali dveh.

Sicer pa se je letos na štartu dirke pojavil tudi dirkač razreda MotoGP, Danilo Petrucci, ki zastopa barve ekipe Tech 3 KTM in je prvi dan dirke zaključil na 23 mestu v skupnem seštevku, sedem minut in pol za Sandersom, zaradi česar se zdi, da ga med najboljšimi vseeno ne bomo videvali. Seveda pa se to lahko še zelo spremeni.

Pri Audiju najbolje Sainz

Kot rečeno je letošnji reli Dakar pisan na kožo ljubiteljem puščavskih dirk, zato za enega glavnih favoritov za končno zmago še nekoliko bolj kot v minulih letih velja Nasser Al-Attiyah. In očitno je, da Katarec v Toyoti stvari ne eli prepuščati naključjem. Današnjo etapo je namreč med avtomobilisi končal kot prvi, a le 12 sekund pred Carlosom Sainzem, zaradi česar se zdi, da bo med obema tudi leto potekal srdit boj. Nekoliko bolje kot lani je reli začel Sebastien Loeb, ki mu tokrat navigacijske napotke posreduje Belgijec Fabien Lirquin. Večni mladenič iz Francije je namreč dan z dirkalnikom ekipe X-Raid končal kot peti, le sekundo za tretjeuvrščenimlanskim povratnikom Brianom Baragwanathom in 37 sekund za Al-Attiyahom.

Sainz je sicer na letošnjo dirko prišel kot član Audijeve dirkaške ekipe, ki je kot prva v zgodovini na reli pripeljala hibridne dirkalnike. Nanj pa se je očitno med zvezdniško trojico nemške znamke pripravil najbolje. Stephane Peterhansel, lanski zmagovalec dirke in Mattias Ekstrom sta namreč skozi cilj prišla šele kot 14. in 15. med avtomobilisti, vendar pa slabo minuto in četrt zaostanka za najboljšimi vseeno še ne prinaša razlogov za skrb.

Tudi letos pa se je na Dakarju pojavil (le) en Slovenec, Simon Marčič. Neodvisni dirkač je lansko leto zaključil na 36. mestu v skupnem seštevku in kot peti v razredu Original, letos pa se je 39-letni dirkač v Savdsko Arabijo vrnil s Husqvarno 450 Rally in prvi dan zaključil na 11. mestu v svojem razredu, deset minut in pol za Benjaminom Melotom. V skupnem seštevku motoristov je zasedel 67. mesto.

Reli Dakar je torej v polnem pogonu, jutri pa je pred dirkači že prva prava etapa. Čaka jih namreč krožna etapa okrog današnjega cilja, mesta Hail v skupni dolžini 514 kilometrov s 333 kilometrov dolgim specialom, ki bo že nekoliko bolj pokazal razmerje moči.

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja