V času množične popularizacije računalniških simulacij, podprtih tudi od avtomobilskih proizvajalcev, so se v želji, rešiti dirkaško sezono, podobnega ukrepa lotili tudi pri Zvezi za avto šport Slovenije – a zdi se, da na vse prej kot pravi način.
Tako kot mednarodna avtomobilska organizacija FIA se z odpovedmi oziroma slabimi obeti, povezanimi z dirkami v Sloveniji, spopada tudi krovna avtomobilistična organizacija v Sloveniji, AŠ2005. Tudi pri zadnji pa so se zdaj odločili, da bodo dirkačem v sušnem obdobju aktivnim dirkačem ponudili možnost nekoliko drugačnega dirkanja, in tako pripravili tekmovanje v virtualnih krožnih dirkah.
Tekmovanje bo potekalo po zgledu dirke, ki jo je FIA lani v Vallelungi pripravila v sklopu dogodka Motorsport Games 2019, in bo tako potekalo v sodelovanju s podjetjem Playgame.si prek igralne konzole Playstation 4 ter ob uporabi platforme FIA Gran Turismo Sport. Dirkači se bodo nato v času od 20. aprila do 4. septembra na progah, ki jih bodo določili organizatorji, borili za finalni nastop, zaključek tekmovanja pa bo nato, kot je razvidno iz razpisne dokumentacije, med 5. in 14. septembrom. Zmagovalec bo dobil možnost nastopa na dogodku Motorsport Games 2020, ki bo oktobra potekal v Franciji.
Čeprav se ideja in izvedba tekmovanja na prvi pogled zdita pogojno zanimivi, cenovno ugodni, saj bosta dirkače, ki ustrezno opremo doma že imajo, stali le 15 evrov, in glede na to, da bo dogajanje spremljala žirija, ki je že pripravila pravila dirke, pa se vseeno zadeva zdi nekoliko amatersko pripravljena – kljub dejstvu, da tekmovanje poteka po zgledu tistega, ki ga je pripravila FIA. Ne nazadnje pravilnik tekmovanja od dirkačev ne zahteva niti uporabe igralnega volana, že sama ideja izpeljave tekmovanja na konzoli pa se zdi precej amaterska.
Za komentar o ideji smo zato prosili tudi najbolj uspešnega slovenskega tekmovalca v dirkaških simulacijah, Kevina Siggyja, ki omenjene simulacije še ni spoznal, saj je v svetu profesionalnega virtualnega dirkanja, ne uporabljajo pa niti igralnih konzol. Tovrstna mednarodna tekmovanja po drugi strani potekajo izključno prek računalnikov, sam pa je do napovedanega prvenstva izredno kritičen.
»Taka igra je zelo daleč od realne simulacije vožnje, poleg tega se v sistemu pogosto pojavljajo težave, zaradi katerih je tekmovanje na visokem nivoju tako rekoč nemogoče. Če bi primerjal to igro s pravimi simulacijami, kot so Assetto Corsa Competizione (najboljša od vseh), iRacing, rFactor 2 in RaceRoom, bi lahko z lahkoto rekel, da tem simulacijam ne sega niti do kolen, kaj šele da bi bila ena izmed njih, in je tako primerna le za zabavo,« je bil kritičen Siggy, ki trenutno zastopa tovarniško ekipo Mclarna. Ob tem dodaja, da podpora FIE tekmovanju z vidika kredibilnosti ne daje velike teže, temveč mu prej dela medvedjo uslugo. Ne nazadnje organizacija ni povezana niti z eno izmed profesionalnih serij virtualnih dirk, ki jih podpirajo avtomobilski proizvajalci in v katerih nastopajo profesionalni dirkači e-simulacij.
Celoten (in sila zahteven) poskus AŠ2005, da popestri letošnjo, v najboljšem primeru močno okrnjeno dirkaško sezono, je sicer na neki način pohvale vreden, žal pa je projekt zamišljen slabo in bo tako tekmovanje imelo le malo skupnega s pravim dirkanjem.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?