Revolucionaren korak FIA: reli dobiva še večje spremembe, kot pred letošnjo sezono!

Na zadnji seji sveta za motošport (WMSC) pri Mednarodni avtomobilistični zvezi (FIA) so končno tudi uradno določili pravila za novo skupino Rally5e. Gre za komplet pravil, ki bo omogočala predelave elektirčnih serijskih modelov v dirkalnike.

Pravzaprav je bilo samo vprašanje časa, kdaj se bo zgodilo. Na zadnji seji sveta za motošport so potrdili komplet pravil, ki bo privatnikom in proizvajalcem dovoljevala nadgradnjo serijskega električno gnanega avtomobila v električno gnani dirkalnik razreda Rally5 - z imenom Rally5e. Ta pa bo razdeljena še v dve poddiviziji za dirkalnike z baterijo z zmogljvostjo do 60 in nad 60 kWh.

Predvsem dva proizvajalca sta lobirala in podpirala spremembe oziroma dodatek k pravilom za popularizacijo BEV modelov na reli preizkušnjah in sicer Opel in Renault. Opel je s svojo Corso-e tudi sicer pionir na tem področju, saj v Nmečiji že potekal pokal s temi modeli s serijskim motorjem s 100 kW in pogonsko baterijo, ki zmore 50 kWh )Opel Corsa e-Cup).

Pri Renaultu pa so že večkrat poudarili, da resno spremljajo ravzoj in usmeritev relija v  bolj okoljsko sprejemljive smernice. Benoit Nogier, vodja Renaultovega motošportnega oddelka, pa je za več medijev že dejal tudi, da so prazprav razočarani, da FIA ni bolj hrabro zagrizla v pravila in dovolila le delno hibridizacijo - pa še to trenutno le za vrh piramide, za razred Rally1.

Glede na Ranultov razvoj in usmerjenost v e-pogon, bi lahko vlogo dirkalnika spet prevzel kmvlau obujeni model R5.

Električni pogona na dnu piramide

Novi dirkalniki se bodo torej umeščali na dno FIA reli piramide, ki se razprostiral od Rally1 dirkalnikov, ki so rezervirani za tovarniške ekipe, preko Rally4 (ex R5), novega razreda Rally3, ki predstalja vstop v štirikolesni pogon, Rally2 modelov, ki so prvi resni korak v reli in omenjenega vstopnega razreda Rally5.

Seveda so odločitev FIA pozdravili tudi pri M-Sportu, ki sodeluje s Fordom in uspešno prodaja dirkalnike za privatne ekipe, znani pa so po tem, da so vedno med prvimi v novih razredih.

Se pa vsi trenutno vpleteni zavedajo, da je trenutna tehnika e-dirkalnikov (trenutno edino Opel) še vedno precej omejujoča zaradi teže in moči (na lanskem Barumu je bila razlika kar 5 sekund na kilometer med zmagovalcem Rally5 in zmagovalecem Ople pokala). Hkrati pa se vsi strinjajo, da bi se to lahko to tudi precej hitro spremenilo z novimi pravili, več proizvajalci in modeli.

Nekaj projektov tudi za višje kategorije

Sicer pa je kar nekaj polprivatnih projektov tudi v razredu tako imenovane druge lige, torej Rally4 dirkalnikov - na primer Kreislova konverzije Škode Rally2 v elektirčni dirkalnik, ki ga z nacionalno homologacijo uspešno vozi Rauimund Baumschlager, za projekt pa je zdaj uradno stopila tudi Škoda.

Podobno je na drugem koncu sveta, kjer nekdanji tovarniški voznik Hayden Paddon s pomočjo Hyundaija Nova Zelandija razvija električno gnano Kono EV, ravno tako z nacionalno homologacijo.

Glede na Hyundaijevo uspešno sodelovanje v e-seriji turnih vozil (Hyundai Veloster N ETCR), bi lahko znanje hitro pretvorili tudi v reli projekt. Z zeleno lučjo za popularni Rally2 razred, bi lahko FIA hitro pritegnila v reli tudi mnoge druge, doslej motošportu nenaklonjene znamke.

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem