Evropski safari je potrdil grozovit sloves

11. 9. 2022 | Matjaž Korošak
Deli

Reli Akropolis v Grčiji slovi kot eden najbolj utrujajočih – za tehniko, voznike in spremljevalno osebje. In letos ni bilo prav nič drugače. Za čuda pa se je falanga Hyundaievih voznikov uspela izogniti vsem pastem grškega makadama in visoke vročine.

Odkar se je Hyundai leta 2014 pridružil karavani svetovnega prvenstva v reliju v najvišjem razredu, jim  podoben podvig še ni uspel. Klasični trojček torej za ekipo iz Alzenaua, kjer pa je tokrat na najvišji stopnički stal večni osmoljenec letošnjega prvenstva Thierry Neuville s sovoznikom Martijnom Wydaeghejem, ki je letos uspel prvič zmagati.

Le 15 sekund  za belgijsko posadko sta se uvrstila Ott Tanak in Martin Jarveoja, ki sta v zadnjih teh reljih zbrala kar dve zmagi in eno drugo mesto in si s tem še nekoliko izboljšata možnosti v boju za morebiten naslov. Zdaj zaostajata 53 točk za Rovanpero. Morda bi lahko videli ob koncu celo ogorčen boj za prvo mesto – toda Hyudai se je odločil svojima zvezdnikoma izdati ukaz, da držita položaje. No, Tanaku s tem zagotovo niso kaj dosti pomagali v boju za naslov. So se pa izognili morebitni katastrofi, kar se je na primer zgodilo v Belgiji, ko je Neuville po vodstvu zletel s ceste.

Sobotni dopoldan je v mnogočem odločil reli

Glavnina relija se je odvila kar v soboto zjutraj, ko je najprej po odlični predstavi v petek, ko je prevzel vodstvo, na vezni etapi med osmo in deveto preizkušnjo obstal Seb Loeb. Ne glede na zagrizeno delo pri popravilu alternatorja je moral odnehati. Loeb je v treh relijih odstopil (v glavnem zaradi tehnične napake, enkrat pa tudi svoje) vedno po tem, ko je vodil! Potem je dodobra preoblikoval svojo Toyoto še vodilni v prvenstvu Kalle Rovapera, ki je z zadkom udaril ob drevesa. Dva favorita sta bila tako izločena, še preden se je dobro začelo. Presenetljivo hiter Pierre Yves Loubet, ki je v petek celo vodil, je prebil pnevmatiko, ob koncu dneva pa mu je odpovedalo volansko servokrmiljeje, a se je vseeno krčevito držal petega mesta.

Pri Toyoti se nimajo česa veseliti

Pri Toyoti bodo vsekakor želeli hitro pozabiti reli Akropolis. Najprej je avto kot rečeno preoblikoval Rovanpera in izgubil vsako možnost za dober rezultat, potem se je v soboto Esapekka Lappi ubadal s pritiskom goriva in naposled, potem ko se mu je že nasmihalo drugo mesto, moral sredi sobote odnehati. In ko je ve kazalo, da bi se  v nedeljo lahko vmešal v boj za stopničke vsaj Elfyn Evans, saj je za tretjeuvrščenim Danijem Sordom zaostajal le osem sekund, je moral že pred štartom prve nedeljske preizkušnje parkirati svojega Yarisa.  

Hyundai je torej prišel do zgodovinskega rezultata 1-2-3, hkrati si je Tanak še malce bolj odškrnil vrta do boja za vozniški naslov. Loeb je dokazal, da zmore iz Pume potegniti prav vse, kar ponuja in Loubet je očitno uspel stopiti iz sence Foramuxa, ki v Grčiji ni smel in mogel nastopiti, saj v M-Sportu preprosto niso mogli pravočasno popraviti dirkalnika.

Mikkelsen razbil avto že na prvi HP, potem pa  ...

V 'drugi ligi' je strel v koleno tokrat uspel vodilnemu Mikkelsenu, ki je raztreščil svojo Škodo že na prvi posebni hitrostni preizkušnji in potem lovil priključek celotno dirko. Številni odstopi so mu šli na roko, dosegel pa je tudi nekaj vrhunskih časov, enkrat je bil cele med prvimi tremi. In uspel rešiti deveto mesto ter s tem tudi vodstvo v prvenstvu WRC2. Reli je sicer dobil Emil Lindholm pred Nikolajem Grijazinom in Alexandrosom Tsolouftasom. Znan pa je tudi prvi naslov - prvenstvo WRC3 junior sta namreč v Grčiji osvojila Robert Virves s sovoznico Julijo Thulin.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj