Ekipa Michaela Andrettija, ki je v sezoni 1993 odpeljal 13 dirk v formuli 1, bi lahko s pomočjo Cadillaca postala enajsta ekipa sodobne formule 1. Pred kratkim je namreč FIA sprejela njihovo prijavo, a Američane čaka še en in verjetno najtežji korak do polnopravnega članstva.
Mednarodna avtomobilistična zveza FIA je pred kratkim trem potencialnim konkurentom zaprla vrata, ko ni niti sprejela njihove prijave. Po njihovo vse tri ekipe niso premogle dovolj tehničnega ali finančnega ozadja za uspešen vstop v to prvenstvo. FIA namreč želi, da se tudi novinci takoj uspešno vključijo v dirke in da ne predstavljajo ovire ali kakršne koli drugačne ovire za delovanje tega športa.
A Andretti je s svojo ekipo že dolgo trkal na vrata formule 1 in vedno znova naletel na veliko neodobravanja. Vseeno so Američani samozavestno nadaljevali s projektom vstopa, preimenovali celo ekipo v Andretti Global in tudi že postavljajo novo tovarno v Indianapolisu, kamor bodo (in tudi že) zvabili kar se da veliko izkušenih inženirjev in mehanikov. Zato se vedno bolj glasno govori, da bi pogonske sklope Andretti sprva kupoval pri Renaultu oziroma Alpinu, od 2026 pa se pravila igre tako ali tako postavljajo na novo.
Ta zelena luč je sicer jasen znak, da si FIA želi več ekip in dirkalnikov na stezi, ker bi to popestrilo celoten šport, a je to tudi sporočilo vsem, da si ne želijo ponoviti zgodbe s Caterhamom, HRT ali podobnim ekipam iz preteklosti, s katerimi so imeli potem samo težave, a nobene velike koristi.
Res je tudi, da je bilo nekoč veliko lažje vstopiti v ta šport, a da so tudi v tistih bolj romantičnih časih lahko določene finančno šibkejše ekipe le životarile nekaj sezon in potem poniknile v zgodovino tega športa. Kdo se danes še spomni ekip, kot so Eurobrun, Modena, Zakspeed, Forti …
A pri Andrettiju so očitno dovolj resni, da so prepričali vsaj FIA, kako pa bodo zdaj prepričali FOM oziroma Liberty Media in druge kipe, pa je seveda drugo in veliko bolj pomembno vprašanje. Sicer je šef formule 1 Stefano Domenicali nekajkrat nakazal, da si želijo le ekipe, ki bi »prinesle nekaj dodane vrednosti v formulo 1«.
A kaj točno je to, ni povedal. Lahko pa razumemo, da bi te nove ekipe toliko dvignile zanimanje za formulo 1, da bi se dvignila vrednost celotnega športa in povečalo zanimanje sponzorjev, s čimer bi vse sedanje ekipe dobile lepe denarje. Kajti njih zanima le to in nič drugega. Zato želijo na eni strani, ali minirati vstop Andrettija v formulo 1 ali pa jih nekako prisiliti, da jim s svojim denarjem kompenzirajo manjše prihodke v prihodnje.
Govori se o 200 milijonih dolarjev neke vrste »zavarovanja«, na ekipo bi torej prišlo 20 milijonov, a to se jim zdi veliko premalo. Šef McLarna Zak Brown govori celo o 700 milijonih »odškodnine«, torej bi ena ekipa dobila dodatnih 70 milijonov dolarjev. S tem zavarovanjem bi pokrili izgubo, ki bi jo utrpeli, ko bi v prihodnje denarni kolač, ki ostane na koncu sezone iz TV pravic, razdeliti na enajst delov in ne več na zanje bolj ugodnih deset.
Pa tudi sicer prihajajo počasi na plan igrice ekip, Liberty Medie in ne nazadnje FIA, ki so dobesedno prodajali še eno mesto v formuli 1. Kako so z vedno višjimi kavcijami in depoziti hitro prepričali kar nekaj interesentov, da so sami odstopili od vloge za vstop, nekaj najbolj vztrajnih pa so morali na koncu vseeno postaviti pred vrata kar sami. Z različnimi izgovori, ki so bolj ali manj verjetni in sprejemljivi.
Igrice v zakulisju sedaj še naprej tečejo s polno paro, a če nič drugega z Andrettijem navijači lahko le upajo, da bodo videli še eno ekipo in dva dodatna dirkalnika na startni črti. Dirke bi tako lahko postale še bolj zanimive, z Andrettijem pa bi formula 1 v severni Ameriki dobila še enega prodajnega aduta. To pa je tisto, kar šefe ekip seveda najbolj zanima.
Preberite še: Novo v Sloveniji: Renault Clio - Prenova za višji cilj
BONUS VIDEO: Prodajniški triki, testiranje avtomobilov in kaj je narobe z BMW M2?
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere