Formula 1: Audi prehitel Porsche, vse podrobnosti zaenkrat še niso znane

26. 8. 2022 | Andraž Zupančič

Ena najslabše varovanih »skrivnosti« zadnjih mesecev je zdaj uradna: Audi bo v formuli 1 vstopil leta 2026 kot proizvajalec pogonskega sklopa. Če se bodo bolj povezali s katerim od moštev, pa zaenkrat še ni povsem jasno. Alfa Romeo prekinja sodelovanje s Sauberjem po 2023. Na vrata formule 1 pa vztrajno trka tudi ekipa Andretti.

Tik pred dirko v Belgiji so govorice postale »meso«. Audi bo leta 2026, ko pridejo na vrsto korenitejše spremembe pri pogonskih sklopih, vstopil v formulo 1.

Za ta namen so že ustanovili sestrsko podjetje Audi Sporta s sedežem v Neuburgu na Donavi, nedaleč od Ingolstadta, domovanja Audija. Projekt bo vodil Adam Baker, ki ima precej izkušenj z dirkaškim športom in je bil do leta 2021, ko se je pridružil Audiju, tri leta direktor za varnost pri FIA.

Formula 1: Audi prehitel Porsche, vse podrobnosti zaenkrat še niso znane
Audi

Audijev izvršni direktor Markus Duesmann je ob tem povedal, da je dirkaški šport trdno vsidran v filozofijo Audija, kar so dokazovali precej desetletij: »Zdaj pa je nastopil pravi trenutek za vstop v formulo 1. Z novimi pravili je ta šport svoje cilje izenačil s cilji Audija, zato je skoraj povsem samoumevno, da želimo biti del tega globalnega športa

Formula 1: Audi prehitel Porsche, vse podrobnosti zaenkrat še niso znane
Audi

Audi so najbolj prepričala dejstva, da bo od 2026 dalje pogonski sklop še bolj stavil na električni pogon. Formula 1 si tako ali tako želi do 2030 postati ogljično nevtralen šport, zato bodo od 2026 dalje 1,6-litrske turbo motorje poganjal sintetični bencin. Delež elektropogona pa bo, kot omenjeno, večji in naj bi se po moči izenačil z moč klasičnega motorja. Ta trenutno zmore okoli 400 kilovatov (544 KM).

Nastajajo prve plohe in nevihte: preverite, kako se premikajo

Poleg tega bodo v naslednjem letu tudi uveljavili omejevanje stroškov pri pogonskih sklopih, torej naj bi za tovarne razvoj postal cenejši oziroma vsaj cenovno predvidljiv.

Ob uradni objavi pa niso omenili še eno ugibanje: ali se bo Audi tudi drugače bolj vezal na katero od obstoječih ekip? Vedno glasneje se govori o 75-odstotnem prevzemu ekipe Sauber (ta trenutno nastopa pod pokroviteljstvom Alfe Romeo), cena za ta prevzem pa naj bi se vrtela med 350 in 500 milijoni evrov.

Formula 1: Audi prehitel Porsche, vse podrobnosti zaenkrat še niso znane
Bor Dobrin/Image One

Takoj po objavi Audija pa so se odzvali pri Alfi Romeo oziroma Stellantisu. Italijanska znamka bo po koncu sezone 2023 končala sodelovanje s Sauberjem. Alfa se je v formulo 1 kot sponzor vrnila leta 2017 in imela s Sauberjem pogodbo do konec sezone 2022. Zaradi dobrih letošnjih rezultatov so se odločili, da pogodbo podaljšajo vsaj za eno leto. A očitno jih je celotna zgodba z Audijem in dogajanjem v ozadju prepričala, da prekinejo sodelovanje. Ekipa Sauber pa bo morala zdaj dve sezoni nekako preživeti. Najverjetneje jim bo takoj na pomoč priskočil ravno Audi. 

S to uradno objavo so pri Audiju dejansko prehiteli sestrsko podjetje Porsche, ki naj bi bilo z razvojem motorjev za formulo 1 že precej pred Audijem. Porsche pa bi se znal tesno povezati z Red Bullom.

Formula 1: Audi prehitel Porsche, vse podrobnosti zaenkrat še niso znane
McLaren

Da je zanimanja za formulo 1 vedno več, pa še vedno potrjuje tudi vztrajno povpraševanje ameriške ekipe Andretti, ki si želi vstopiti v ta šport. A kljub slovitemu imenu in zvrhano mero izkušenj iz dirkanja na različnih ravneh (Mario je bil svetovni prvak formule 1 1978, sin Michael pa je bil dober dirkač v seriji CART, v formuli 1 pa je bolj kot ne pustil slab priokus v sezoni 1993) ostajajo vodilni v formuli 1 ter tudi nekatere ekipe zelo »hladni« do Američanov.

Formula 1: Audi prehitel Porsche, vse podrobnosti zaenkrat še niso znane
McLaren

Šef celotnega cirkusa Stefano Domenicalli je celo dejal, da jih formula 1 trenutno ne potrebuje in svetuje družini Andretti, da »umiri čustva in trezno spremlja dogajanje«. Andrettiji in šef ekipe Mercedes Toto Wolff so se nedavno zapletli v majhen besedni dvoboj, ko je Wolff dejal, da bi v formuli 1 raje videl kakšnega novega proizvajalca kot enajsto ekipo. Ekipa Andretti pa še naprej išče možnosti, da bi vstopila v formulo 1 leta 2024.