Ena najslabše varovanih »skrivnosti« zadnjih mesecev je zdaj uradna: Audi bo v formuli 1 vstopil leta 2026 kot proizvajalec pogonskega sklopa. Če se bodo bolj povezali s katerim od moštev, pa zaenkrat še ni povsem jasno. Alfa Romeo prekinja sodelovanje s Sauberjem po 2023. Na vrata formule 1 pa vztrajno trka tudi ekipa Andretti.
Tik pred dirko v Belgiji so govorice postale »meso«. Audi bo leta 2026, ko pridejo na vrsto korenitejše spremembe pri pogonskih sklopih, vstopil v formulo 1.
Za ta namen so že ustanovili sestrsko podjetje Audi Sporta s sedežem v Neuburgu na Donavi, nedaleč od Ingolstadta, domovanja Audija. Projekt bo vodil Adam Baker, ki ima precej izkušenj z dirkaškim športom in je bil do leta 2021, ko se je pridružil Audiju, tri leta direktor za varnost pri FIA.
Audijev izvršni direktor Markus Duesmann je ob tem povedal, da je dirkaški šport trdno vsidran v filozofijo Audija, kar so dokazovali precej desetletij: »Zdaj pa je nastopil pravi trenutek za vstop v formulo 1. Z novimi pravili je ta šport svoje cilje izenačil s cilji Audija, zato je skoraj povsem samoumevno, da želimo biti del tega globalnega športa.«
Audi so najbolj prepričala dejstva, da bo od 2026 dalje pogonski sklop še bolj stavil na električni pogon. Formula 1 si tako ali tako želi do 2030 postati ogljično nevtralen šport, zato bodo od 2026 dalje 1,6-litrske turbo motorje poganjal sintetični bencin. Delež elektropogona pa bo, kot omenjeno, večji in naj bi se po moči izenačil z moč klasičnega motorja. Ta trenutno zmore okoli 400 kilovatov (544 KM).
Poleg tega bodo v naslednjem letu tudi uveljavili omejevanje stroškov pri pogonskih sklopih, torej naj bi za tovarne razvoj postal cenejši oziroma vsaj cenovno predvidljiv.
Ob uradni objavi pa niso omenili še eno ugibanje: ali se bo Audi tudi drugače bolj vezal na katero od obstoječih ekip? Vedno glasneje se govori o 75-odstotnem prevzemu ekipe Sauber (ta trenutno nastopa pod pokroviteljstvom Alfe Romeo), cena za ta prevzem pa naj bi se vrtela med 350 in 500 milijoni evrov.
Takoj po objavi Audija pa so se odzvali pri Alfi Romeo oziroma Stellantisu. Italijanska znamka bo po koncu sezone 2023 končala sodelovanje s Sauberjem. Alfa se je v formulo 1 kot sponzor vrnila leta 2017 in imela s Sauberjem pogodbo do konec sezone 2022. Zaradi dobrih letošnjih rezultatov so se odločili, da pogodbo podaljšajo vsaj za eno leto. A očitno jih je celotna zgodba z Audijem in dogajanjem v ozadju prepričala, da prekinejo sodelovanje. Ekipa Sauber pa bo morala zdaj dve sezoni nekako preživeti. Najverjetneje jim bo takoj na pomoč priskočil ravno Audi.
S to uradno objavo so pri Audiju dejansko prehiteli sestrsko podjetje Porsche, ki naj bi bilo z razvojem motorjev za formulo 1 že precej pred Audijem. Porsche pa bi se znal tesno povezati z Red Bullom.
Da je zanimanja za formulo 1 vedno več, pa še vedno potrjuje tudi vztrajno povpraševanje ameriške ekipe Andretti, ki si želi vstopiti v ta šport. A kljub slovitemu imenu in zvrhano mero izkušenj iz dirkanja na različnih ravneh (Mario je bil svetovni prvak formule 1 1978, sin Michael pa je bil dober dirkač v seriji CART, v formuli 1 pa je bolj kot ne pustil slab priokus v sezoni 1993) ostajajo vodilni v formuli 1 ter tudi nekatere ekipe zelo »hladni« do Američanov.
Šef celotnega cirkusa Stefano Domenicalli je celo dejal, da jih formula 1 trenutno ne potrebuje in svetuje družini Andretti, da »umiri čustva in trezno spremlja dogajanje«. Andrettiji in šef ekipe Mercedes Toto Wolff so se nedavno zapletli v majhen besedni dvoboj, ko je Wolff dejal, da bi v formuli 1 raje videl kakšnega novega proizvajalca kot enajsto ekipo. Ekipa Andretti pa še naprej išče možnosti, da bi vstopila v formulo 1 leta 2024.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj