Formula 1: cirkus po koncu sezone

22. 12. 2022 | Andraž Zupančič
Deli

Čeprav se je sezona že končala in je na trgu dirkačev bolj ali manj mirno, se je v zadnjih tednih veliko več stvari spreminjalo pri šefih ekip. Ekipe bodo tako v naslednje leto vstopile s celim kupom sprememb, vse pa niso nujno dobre.

Odhod Mattie Binotta iz Ferrarija, ki je bil po svoje pričakovan in pri italijanskih ljubiteljih tega športa skorajda zahtevan, je sprožil cel plaz odstopov in zamenjav, ti pa so vnesli precej nemira v ekipe. Ta se ne bo tako hitro polegel, kajti vloga šefa ekipe je veliko bolj pomembna, kot se zdi na prvi pogled. Šefi ekip so tisti, ki nadzorujejo, na prava mesta postavljajo prave ljudi, znajo udariti po mizi in se marsikdaj tudi odločiti za nepriljubljene poteze. Na tej fronti je padlo že veliko sicer visokousposobljenih ljudi, ki so bili v drugih vlogah v ekipah zelo uspešni.

Po odhodu Binotta je bilo največje vprašanje, kje bodo našli zamenjavo. Kajti delovno mesto je vse prej kot privlačno, čeprav seveda govorimo o Ferrariju. Politike v ozadju ne manjka, neprestani pritisk javnosti, ki zahteva uspehe in podobno so odvrnile kar nekaj kandidatov.

Na koncu so ga našli pri ekipi Alfe Romeo oziroma Sauberja. To je njihov dosedanji šef ekipe Frederic Vasseur, ki ima ogromno izkušenj iz dirkalnega sveta, tako od nižjih prvenstev (sodelovala je s prenekaterim sedanjim dirkačem formule 1, ko so se ti še vzpenjali po dirkaški lestvici) pa ne nazadnje do formule 1. A zdaj bo Vasseur veliko bolj v soju žarometov in mu bo pod prste gledalo veliko več ljubiteljev tega športa. In ker je v to vlogo vskočil tako rekoč sredi priprav na naslednjo sezono, prav veliko vpliva na sam dirkalnik ne bo mogel imeti, bo pa lahko počistil nekaj stvari v odnosih znotraj ekipe. A naloga bo izredno težka.

Ker so pri Alfi torej ostali brez šefa, so morali hitro najti Vasseurjevo zamenjavo. Svoje je bojda pri tem prispeval tudi Audi, ki bo ekipo prevzel leta 2026 in uspeli so pregovoriti Andreasa Seidla, ki je bil del McLarnovega uspeha v zadnjih sezonah. Seidl je bil tako ali tako na seznamu Audija za šefa ekipe, a naj bi k njim prišel šele kasneje, zdaj pa se je ponudila priložnost, da pripravi teren za vstop te nemške znamke čez nekaj sezon. Marsikdo je zastrigel z ušesi ob tej novici, predvsem ob dejstvu, da so pri McLarnu tako rekoč brez upiranja pristali na Seidlov odhod. Mnogi tudi ugibajo, da je to slaba novica za Alfinega dirkača Valtterija Bottasa, kajti Finec se nekako ne ujame najbolje z Audijevimi željami in strategijo. A o tem bo seveda svoje povedal čas.

Na izpraznjeno mesto pri McLarnu je sedel še en znan človek iz formule 1, ki pa se s takim delom vsaj grobo rečeno ni veliko ukvarjal. To je Andrea Stella, ki je k McLarnu prišel že leta 2015, pred tem pa je bil uspešen del Ferrarijeve ekipe. Pred Italijanom je velika naloga, saj je letos McLaren precej izgubil v primerjavi z najtesnejšo konkurenco in se bo moral zelo potruditi, da bo krivuljo uspehov spet obrnil navzgor.   

Pri Williamsu je precej presenetljivo mesto šefa ekipe zapustil Nemec Jost Capito. Williams, ki je letos zamudil lepo priložnost, da bi s spremembo pravil naredil korak naprej (kot sta to storila Haas ali Alfa Romeo), uspehi ekipe pa lastnikov niso zadovoljili več in Capito je moral oditi. Pri tem je dejal, da se del neuspeha ekipe skriva tudi v načinu delovanja celotne ekipe in predvsem koordinacije s sedanjimi lastniki, ki da so mu mnogokrat dobesedno zvezali roke.

Med pomembnejšimi novicami, ki to pravzaprav ni več, je seveda uradna potrditev Micka Schumacherja kot tretjega voznika pri Mercedesu. Ta znamka je mlademu Nemcu ponudila svojevrsten rešilni obroč, kajti po odhodu iz Haasa je kazalo, da je njegove formulaške kariere konec. Seveda je to zanj bolj slaba tolažba, kajti tretji voznik po navadi ne sedi veliko v dirkalniku. A je vseeno bolje kot nič. Lewis Hamilton sicer meni, da bi Mick lahko v prihodnje ogromno prispeval k ponovnemu vstajenju Mercedesa, Toto Wolff pa dodaja, da si Mick zaradi talenta zasluži novo priložnost. Če jo bo uspel unovčiti, pa je seveda drugo vprašanje.

Zdaj so se ekipe tudi uradno prijavile za naslednjo sezono, s čimer so se novi dirkači tudi odločili o startnih številkah. Logan Sargeant bo imel številko 2, Nyck de Vries 21, Oscar Piastri pa 81. In še zanimivost: Fernando Alonso se je letos prijavil s svojim polnim priimkom (drugi del je po španski navadi mamin), zato ga v prijavi lahko najdete kot Fernanda Alonsa Diaza.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol