Formula 1: Fernando Alonso je prepričan, da bo dosegel nov mejnik

Dvakratni svetovni prvak Fernando Alonso, ki spada med najstarejše še aktivne dirkače formule 1, bo na dirki v Singapurju »star« 350 dirk. S tem bo postavil nov rekord, ki ga je do sedaj držal Kimi Raikkonen s 349 dirkami. Španec pa meni, da ni nedosegljiva niti številka 400. Lahko mu celo verjamemo, saj je namazan z vsemi mogočimi »žavbami«.

Velika nagrada Singapurja v začetku oktobra bo nov mejnik v formuli 1. Fernando Alonso bo na njej odpeljal največ dirk v zgodovini tega športa. 41-letni trenutni dirkač Alpina, ki se naslednje leto seli k Astonu Martinu (tam je dobil večletno pogodbo), pa cilja precej višje.

»Seveda vem, koliko dirk sem do sedaj odpeljal. Če ne drugače me na to vedno znova spomnijo mediji. Sicer me sama številka niti ne zanima preveč, trenutno sem lahko le zadovoljen, da sem v tem športu lahko že toliko časa. Ne mislim se še tako hitro upokojiti, formula 1 je še vedno moja velika ljubezen. Če bo šlo vse po načrtih, bi lahko dosegel celo mejo 400 dirk. A za to bom moral vseeno na stezi pokazati veliko. Ne verjamem, da bi me katera koli ekipa v svojih vrstah obdržala le zato, da bi dosegle ta mejnik,« je povedal Alonso.

Okroglo obletnico dirk bi lahko dosegel ob koncu sezone 2024, trenutno pa mu dobro kaže. Pri Astonu Martinu je namreč dobil v roke večletno pogodbo, pri Alpinu pa so mu lahko ponudili le enoletno podaljšanje.

Alonsova kariera v formuli 1 traja že več kot 20 let. Leta 2001 je odpeljal svojo prvo dirko za ekipo Minardi. Leto kasneje je »pavziral« in se kot testni voznik Renaulta pripravljal na nove podvige, to pa mu je uspelo z osvojitvijo dveh naslovov svetovnega prvaka. Potem je nekaj čas prebil pri McLarnu, kjer je bolj kot po vožnji za pozornost poskrbel z rivalstvom z Lewisom Hamiltonom.

Zdaj je v  medije celo prišla novica, da je Španec takrat tudi z denarjem skušal pridobiti McLarnove mehanike na svojo stran, kar je predvsem pri Britancih naletelo na precej ogorčenja. Da je res nadvse osredotočen na svojo kariero, je kar nekajkrat dokazal, da je »namazan z vsemi žavbami«. Spomnimo samo na znamenite kvalifikacije v Budimpešti leta 2007, ko je do sekunde natančno toliko časa obstal na mestu za menjavo gum, da je Hamiltonu, ki je prišel v bokse po nove gume za zadnji hitri poizkus, zmanjkalo časa za še en hitri krog.

Odnosni so se med sezono tako poslabšali, da je moral Alonso zapustiti ekipo. Za nekaj sezon se je vrnil k Renaultu, kjer je bilo ponovno veliko političnih igric v zakulisju. Recimo namerna nesreča Nelsona Piqueta mlajšega v Singapurju 2008, ki je med dirko omogočila Alonsu boljše strateško izhodišče in mu na koncu prinesla tudi zmago na dirki.

Po tej avanturi je štiri sezone prebil pri Ferrariju in se leta 2015 spet pridružil McLarnu, a takrat je bila to že povsem druga ekipa. Hondini motorji so bili daleč od pričakovanj in Alonso je poskrbel za kar nekaj pikrih pripomb, od »motorja za formulo 2« dalje.

Po letu odmora (ko je skoraj zmagal na dirki Indy 500) se je vrnil v formulo 1, kar je bilo svojevrstno presenečenje, saj je že takrat po merilih formule 1 veljal za prestarega. Zato pa zdaj pri Alpinu zna poskrbeti za izredno solidne rezultate.

Poleg Raikkonena s 349 dirkami - Finec je leta 2020 ta primat prevzel od Rubensa Barrichella - je trenutno od aktivnih dirkačev edini član »kluba 300« še Lewis Hamilton s 304 dirkami. Ta bo čez tri dirke prehitel Jensona Buttona in Michaela Schumacherja, ki sta uspela zbrati 306 dirk. Edini, ki lahko še letos vstopi v omenjeni klub, je Vettel, ki bo z zadnjo dirko v karieri v Abu Dabiju dosegel ravno tristotico.

Kot zanimivost pa še ena podrobnost o Fernandu Alonsu, ki je marsikdo ne pozna: Alonso ima prirojen Polandov sindrom, torej ima slabše razvito prsno mišico. Pri Fernandu je to desna mišica, kar pa ga ne ovira pri hitri vožnji in odlični fizični ter psihični pripravljenosti, ki jo od dirkača zahtevajo dirkalniki formule 1.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol