Formula 1: Ferrari na eni strani hiter, na drugi pa še vedno rad eksplodira

Zmagovalec dirke za VN Avstrije, enajste preizkušnje letošnje sezone formule 1, je Charles Leclerc (Ferrari). Drugo mesto je šlo malce razočaranemu Maxu Verstappnu (Red Bull), tretji pa je bila Lewis Hamilton (Mercedes). Carlos  Sainz (Ferrari) se je poslovil od dirke z velikim pokom pod motornim pokrovom.

Spielberg je dirkališče, kjer dirke le redko potekajo brez zapletov. Letos je bila to tudi druga dirka v letošnji sezoni, v katerem smo videli tudi tako imenovano sprint preiizkušnjo, ki pa jo je dobil Verstappen in v žep pospravil osem točk. A le eno več kot drugouvrščeni Leclerc, kar je bila slaba tolažba za rdeče. Do pravega maščevanja pa so potem prišli v Maranellu na nedeljski dirki.

Od prvih metrov preizkušnje je bilo jasno, da bo Red Bull to pot v podrejenem položaju, čeravno bi morali biti na papirju precej hitrejši. »Obraba gum je bila enostavno prevelika. Naj sem naredil kar koli, nisem bil dovolj hiter da bi premagal Leclerca. Žal mi je ker navijačem, teh na tribunah ni manjkalo, nisem mogel pokloniti zmage, a tudi drugo mesto ni slabo,« je po diri pripovedoval Verstappen.

Charles Leclerc pa je pokazal, da so rdeči lahko izredno hitri, če jim le zdrži tehnika. »To zmago sem res potreboval. Po petih ponesrečenih dirkah je končno prišel čas, da stopim na najvišjo stopničko. A priznam, do zadnjega ovinka me je bilo strah ali bo dirkalnik zdržal,« pa se stresne zadnje krog opisal Leclerc. Boril se je namreč z zatikajočo stopalko za plin, v določenih trenutkih je plin ostajal odprt celo do 20 odstotkov, kar je odlično preveč za tako zaprti stezo kot je Spielberg. Zato je moral v zadnjih krogih precej pred ovinkom odvzeti plin, da je bil lahko prepričan, s kakšno hitrostjo bo zapeljal v ovinek, in proti koncu dirke se mu je lahko Verstappen precej približal. A o dejanski Monačanovi hitrosti na stezi govori še podatek, da je na dirki kar trikrat prehitel Verstappna.

Italijanski zajtrk, ki ga lahko jeste kadarkoli v dnevu – pane frattau

A je tehnika zdržala, za razliko od Carlosa Sainza. Ta bi najverjetneje lahko osvojil vsaj tretje mesto, če ne celo drugo, ko mu je spektakularno razneslo motor, nato pa se je v izletni coni dirkalnik še vžgal.

O občutljivih pogonskih sklopih Ferrarija govori še podatek, da je dirkač Haasa Kevin Magnussen, ki tudi uporablja njihove motorje, na koncu dirke vozil nadvse previdno in je samo čakal, kdaj se bo tudi pri njemu poslovil  motor. Že pred dirko pa je dirkač Alfe Romeo Valtteri Bottas, logično s Ferrarijevim motorjem, dobil povsem nov pogonski sklop.

Smola Sainza in neprevidnost in odstop Sergia Pereza sta prinesla tretje mesto Lewisu Hamiltonu: »Po tako težkem koncu tedna nisem pričakoval take uvrstitve. Hvala mehanikom, da so po petkovih kvalifikacijah sestavili povsem nov dirkalnik, brez njihovega truda ne bi šlo

Odlično dirko je dopeljal tudi George Russell, spet pa je do točk prišel tudi Mick Schumacher s šestim mestom. Za to je bi celo nagrajen od gledalcev, ki so ga izbrali za dirkača dirke.

Prvi trije dirkači pa so se vseeno malce tresli za uvrstitve. Po dirki so jih namreč v t.i. parc fermeeju pričakali njihovi asistenti oziroma fizioterapevti, kar pa je prepovedno. Z dirkači namreč niče ne sme priti v stik dokler ne opravijo obveznega tehtanja. A na njihovo srečo so bili za ta prekršek kaznovani le s po 10.000 evri kazni vsak, a pogojno, če se to ne ponovi do konec letošnje sezone. FIA pa je tudi opozorila ekipe, da če se bo to sistematsko nadaljevalo, lahko odvzamejo akreditacije omenjenemu osebju.

Po dirki je moral na zagovor k vodstvu dirke tudi desetouvrščeni Fernando Alonso, ker naj bi pri njem mehaniki pori postanku v boksih preslabo privili eno kolo. To je nakazal po radijskem sporočil tudi Alonso sam, a na osnovi video posnetkov in reakcij mehanikov pri postanku so ta sum potem zavrgli in Španec je lahko obdržal eno osvojeno točko.

S tem je torej Charles Leclerc uspel zmagati petič v karieri in malce zmanjšati zaostanek za Verstappnom. Čez 14 dni pa jih čaka nova preizkušnja v Le Castelletu v Franciji.  

 

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec