Formula 1: Hamiltonovi uhani in Vettlove spodnjice kot upor brez razloga

Mednarodna avtomobilistična zveza FIA je dirkače opozorila, da še vedno veljajo pravila, da morajo dirkači med vožnjo dirkalnika uporabljati ognjeodporno spodnje perilo in da med vožnjo dirkalnika na telesu ne smejo imeti nakita ali pircingov. In takoj sta se temu uprla Lewis Hamilton in Sebastian Vettel.

Formula 1: Hamiltonovi uhani in Vettlove spodnjice kot upor brez razloga (foto: Mercedes) Mercedes
9. 5. 2022

Sebastian Vettel je v znak protesta spodnjice oblekel preko dirkaškega kombinezona, Lewis Hamilton pa je prišel na tiskovno konferenco pred dirko v Miamiju dodatno »obtežen« s tremi zapestnimi urami ter celo kolekcijo ogrlic in prstanov. »Ne vem, od kod nenadoma tako zanimanje za te dodatke. To je otročje, saj menda vemo, kaj delamo. Teh odredb se ne bom držal, nekaj mojih pircingov tudi sicer težko odstranim tako da ne vem, kako se bomo dogovorili,« je govoril Hamilton.

A tako on kot Vettel sta v tem primeru brcnila v temo. FIA namreč poudarja, da je ta pravilnik v korist dirkačev, da pa je tudi res, da tega v zadnjih letih niti niso tako strogo nadzirali.

Po pogovoru med Hamiltonom in odgovornimi na FIA naj bi imel Britanec zdaj dve dirki časa, da si uredi predvsem težje odstranljive pircinge. In da bodo bolj natančno preverjali vse skupaj na osnovi naključnega žreba dirkačev pred vsako dirko.

Ta aktivizem Hamiltona in Vettla ne razume kar nekaj nekdanjih dirkačev, Ralf Schumacher na primer: »Onadva bi morala biti zgled vsem ostalim. Oba sta bila večkrat prvaka, njuna dejanja in besede imajo pri mlajših dirkačih veliko teže. Zato ju ne razumem, saj ti mora zdrava pamet dati vedeti, kaj vse slabega oziroma dobrega lahko prinese nakit in ognjeodporno spodnje perilo.« In dodal, da je za časa aktivnega dirkanja opremljevalca s spodnjim perilom prosil, da so mu izdelali po meri narejen spodnjice in vse bilo v redu.

O spodnjem perilu lahko oba dežurna protestnika več vprašata na primer Romaina Grosjeana, ki je pred dvema letoma gorel v Bahrajnu. Takrat je bil Francoz hvaležen za vsako zaščito, ki jo je imel na sebi. O nakitu pa dogovorni pri FIA vedo povedati, da lahko poškodovani dirkač zaide v velike težave takoj po nesreči. Kako ga bi lahko pregledali z rentgenom, magnetno resonanco, mogoče CT skeniranjem, če ima na sebi toliko kovine? Da o tem, kaj kovina na koži pomeni v primeru požara, niti ne govorimo.

Zato mnogi ljubitelji dirkanja ta aktivizem Vettla in Hamiltona bolj razumejo kot iskanje pozornosti, ki je na samih dirkah nista več .deležna v za njuju običajni meri. »Če bi se toliko časa pogovarjali o tem, kako izboljšati njuna dirkalnika, bi naredila veliko več dobrega. Zase in za ekipo,« je bil eden od komentarjev.

Sicer nekateri drugi dirkači opozarjajo, da kaj takega niti ne bi bilo potrebno preverjati, da so konec koncev vsi dovolj stari in razumni, da vedo, kaj delajo. A očitno to vsaj za omenjena dirkača ne velja povsem. Opozarjati nase tudi s takimi dejanji in protestirati samo zato, da se protestira, ni najbolj racionalno. Kajti kje se bo začel naslednji protest? Pri obvezni uporabi dirkaške čelade ali varnostnih pasov?