Piše Andraž Zupančič: formula 1, Katar: na robu vzdržljivosti in malo čez

10. 10. 2023 | Andraž Zupančič
Deli

VN Katarja, na kateri je Max Verstappen še tretjič postal prvak, je minila v znamenju totalne izčrpanosti dirkačev in Pirellijevih gum. A kljub »dobrim« obetom v soboto je dirka minila sorazmerno mirno. A seveda le do določene mere.

Kaj so mislili organizatorji in odgovorni, ki so postavili in potrdili naravnost morilske robnike na stezi, ki so jo poleg vsega še dodatno preplastili, ne ve nihče. Kot da jim ne bi bilo jasno, da bodo s temi piramidnimi robniki dirkači uničevali gume kot za šalo. In so jih, dobesedno razpadale so se in ker je to ogrozilo varnost, so za dirko predpisali tri obvezne postanke oziroma so dirkači lahko z vsakim kompletom gum lahko odpeljali največ 18 krogov v dirkaškem tempu.

Mnogi strategi so se seveda držali za glave, a na srečo se je vse dobro izteklo in na koncu niso bile gume tiste, ki so odpovedovale, ampak dirkačeva psiha in telo.

Ker je večino zabave Max Verstappen »ukradel« že v soboto na sprintu, ki ga je mimogrede dobil Oscar Piastri in tako prvič v formuli 1 stopil na najvišjo stopničko, čeprav seveda sprint ne more šteti enako kot običajna dirka, je bilo pričakovanj za nedeljsko dirko mogoče nekaj manj. Vsaj kar se razpleta tiče, a smo zato vsi bolj zvedavo gledali, kdaj bo prvemu dirkaču guma povzročila neustavljive težave.

McLaren

A kot omenjeno, gume so zdržale, vročina in dokaj velika vlažnost pa sta načeli dirkače. Kazni zaradi prekoračitve meje steze so kar deževale, v prvem ovinku je Lewis Hamilton povsem napačno ocenil, kje je George Russell in oba zavrtel s steze. K sreči je Russell nadaljeval in na koncu v cilj pripeljal kot četrti, zaradi česar bi moral on biti resnični junak te dirke. A ni bil, ker je Max Verstappen spet odpeljal mirno in preudarno dirko, pri McLarnu pa so v ekipi na koncu umirili Landa Norrisa, ki seveda ni bil najbolj zadovoljen, da ga je Piastri prehitel tudi v nedeljo. A McLaren je s tem dokazal, da imajo drugo polovico sezone tako rekoč v rokah in da je le vprašanje časa, kdaj bodo prehiteli Aston Martin. Ta ekipa se za točke bori le z enim dirkačem, Fernandom Alonsom, Lance Stroll pa je iz dneva v dan bolj izgubljal živce. Dobesedno.

Aston Martin

Žalostno je bilo gledati tudi Ferrarijevo garažo, kjer je bil aktiven le Charles Leclerc, Carlos Sainz pa je zaradi tehničnih težav lepo ostal v garaži. In mu je bilo privarčevano mučenje v kokpitu, zaradi česar so po dirki vsi priznavali, da je bila to ena njihovih najtežjih dirk v sezoni. Logan Sargeant je moral celo predčasno odstopiti, saj je v kokpit sedel delno bolan. Obremenitve med dirko pa so ga povsem izmozgale.

Mentalno pa je dirka izmozgala Sergia Pereza. Kot da bi se Mehičan načrtno trudil, da ga čim prej vržejo iz ekipe. Med dirko si je kljub opozorilom ekipe nabral kar tri 5-sekundne kazni zaradi preširoko vzetih ovinkov. Če bi se to dogajalo novincu, bi še razumeli, da pa se Mehičanu, pa je to veliko težje. A vse to je le dokaz, kako povsem se mu je podrla mentalna pripravljenost in skozi kakšen pekel v glavi se mora trenutno prebijati Perez.

Red Bull

Katar je dokazal še nekaj: sezona bo do konca še zanimiva. Ne sicer v boju za naslov prvaka, ampak bo bolj osredotočena na dvoboje med dirkači, nekateri morajo »urediti še kar nekaj računov«, ali pa na merjenje moči znotraj ekip. Tukaj bo še frčalo perje.

Preberite še: Avstrijci zdaj še korak, morda celo dva višje

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor

 

 

Novo na Metroplay: O življenju rock zvezdnika s Slovencem, ki z legendarnimi glasbenimi skupinami nastopa po največjih odrih na svetu