Formula 1, analiza dirke (Andraž Zupančič): ko še prvak ni bil prepričan, da je prvak

Zmagovalec kaotične dežne dirke v Suzuki, osemnajste preizkušnje letošnje sezone, je Max Verstappen. Drugo mesto je šlo Sergiu Perezu (oba Red Bull), tretji je bil ponovno razočarani Charles Leclerc (Ferrari). V kaosu dogodkov in odločitev je s to zmago Max Verstappen drugič v karieri postal svetovni prvak, a ne on ne njegova ekipa nekaj časa nista bila prepričana, ali to drži ali ne. Razlaga je pravzaprav preprosta.

Kaos v Suzuki, tako nekako bi lahko opisali letošnjo dirko na Japonskem, ki jo je krojil dež. Ta je ponagajal tako rekoč vsem. Najprej Pirelliju, ki je želel na petkovem drugem prostem treningu preskusiti nove gume za sezono 2023, a je test dobesedno padel v vodo.

Najhuje je bilo seveda na dirki. Ker je bilo na stezi veliko vode, ne preseneča napaka Carlosa Sainza, ki se je zavrtel s steze v zaščitno ogrado in nazaj zmetal tudi oglasni pano, ki ga je potem pobral Pierre Gasly. Španec je imel tudi veliko sreče, da pri skorajda nični vidljivosti nihče od tekmecev ni trčil v njegova razbitega Ferrarija.

Dirkače je potem najbolj razburilo dejstvo, da je bilo na stezi vozilo za odmik razbitega dirkalnika že v trenutku, ko so drugi vozili na varnostnim avtomobilom. »Tudi v tem delu dirke smo na poti zelo hitro. Ne vem, kaj organizatorjem ni jasno, kako so lahko na stezo poslali to vozilo, ko smo mi vozili mimo z 200 km/h. Mar jih tragedija Julesa Bianchija ni nič naučila,« je bentil Gasly, večina dirkačev pa mu je pritrjevala.

A zaradi vedno močnejših padavin so dirko ustavili in potem je vse skupaj obstalo za več kot dve uri. Je bilo to čakanje upravičeno ali ne, je drugo vprašanje, dejstvo pa je, da so lahko potem kolikor toliko lahko nadaljevali z dirko. Na njej je imel daleč največ sreče in prave hitrosti ravno Max Verstappen.

»Vesel sem, da smo dirko lahko nadaljevali, že zaradi gledalcev, ki so popolnoma premočeni tako dolgo čakali na tribunah. Start ni bil dober, a mi je nekako uspelo za seboj zadržati Leclerca, potem pa so se zadeve hitro postavljale na svoje mesto,« je dejal Verstappeni in nadaljeval: »ko sem prišel v cilj,  nisem niti razmišljal, ali mi je uspelo postati prvak ali ne. Šele kasneje sem izvedel, da sem zbral dovolj točk. Seveda sem vesel in zadovoljen, a zdaj moramo vsi najprej dobro premleti, kaj se je sploh dogajalo

In res, zmeda je bila popolna. V zadnjem krogu je namreč Leclerc zapeljal skozi šikano na napačen način in si prislužil dodatnih pet kazenskih sekund. Zato je na drugo mesto napredoval Perez. »Ta kazen za Leclerca se mi zdi povsem poštena. Sekal je šikano in me potem skoraj zrinil s steze. Vesel sem za ekipo in da smo vsi skupaj sploh uspeli odpeljati to dirko,« je povedal Mehičan.

Vidno razočarani Leclerc je povedal, da so vsi vedeli, da bo Verstappen prvak, da je bilo to le vprašanje časa. »V zadnjem delu dirke so se gume poslovile po le štirih krogih, potem sem se samo še dobesedno drsal od ovinka do ovinka. Na koncu me je enostavno odneslo predaleč. Škoda, letos smo imeli dober dirkalnik, a vseeno ne dovolj dobrega za osvojitev naslova prvaka. Upam, da se bomo v naslednji sezoni lahko bolj resno potegovali za naslov,« je povedal Leclerc.

Pustimo ob strani vprašanje, zakaj so čakali tako dolgo, in če bi mogoče dirkače lahko že prej spustili na stezo, večje razburjanje je seveda povzročilo dejstvo, da le je le malokdo vedel zagotovo, ali je Max prvak in predvsem zakaj.

»Še naši strategi so mi sporočali, da smo za eno točko prekratki za naslov prvaka. Zmeda je bilo popolna, tudi mi nismo vedeli, kdaj se delijo polne točke za dirko in kdaj je teh točk manj, glede na odstotek prevoženih krogov. In tudi ničesar nismo načrtovali za proslavo naslova prvaka za Maxa,« je povedal Helmut Marko, siva eminenca Red Bulla.

Šef ekipe Christian Horner pa je dodal, da je smešno, kako so zasnovali ta pravila glede podeljevanja točk v odvisnosti od števila prevoženih krogov. »Tudi mi so bili prepričani, da se polno število točk dirkačem podeli le, če se odpelje več kot 75 odstotkov krogov na dirki. A očitno smo se motili,« se je pridušal.

Če bi namreč podelili predvideno število točk za dirko, na kateri so dirkači odpeljali od 50 do 75 odstotkov krogov, bi bil Max Verstappen za eno točko prekratek za dejansko osvojitev naslova prvaka. A na presenečenje vseh so za to dirko podelili polno število točk.

Zakaj? Zato, ker pravilo, ki določa manj točk za dirko, na kateri ne bi odpeljali vseh predvidenih krogov, velja le v primeru, ko je dirka prekinjena in se je potem ne more nadaljevati. Ker pa so dirko v Suzuki začeli, jo po treh krogih ustavili in po več kot dveh urah nadaljevali ter jo končali s karirasto zastavo, se, ne glede na število odpeljanih krogov, delijo polne točke.

Kakor koli že, Verstappen je torej dvakratni svetovni prvak in ta naslov je dobil po velikem razburjenju lani v Abu Dabiju v podobno zmedenih okoliščinah. Le da je bil to pot med najbolj zmedenimi ravno on sam.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del