Formula 1: koncern VAG v sezoni 2026 del dirkaškega cirkusa

 Koncern VAG, pod katerega spadata znamki Audi in Porsche, se bo v sezoni 2026 z omenjenima tovarnama priključil formuli 1. To je potrdil koncernski šef Herbert Diess. 

S tem so se končala ugibanja, kdaj, in če sploh, se bo avtomobilski velikan priključil formuli 1. Odločujoče pri tej odločitvi, tako Diess, je bilo sprejetje novih motornih pravil za sezono 2026, ko bodo pogonske motorje poganjala le še biogoriva. »Če želiš sodelovati v motoršportu, moraš biti v formuli 1. To je globalni šport visoke tehnologije in ker se je z novimi pravili tudi za nas odprlo 'tehnično okno' in ker bodo takrat vsi začeli iz ničle, menimo, da je to idealni trenutek,« je povedal Diess.

Prav tako dodaja, da jih to ne bo veliko stalo, saj bodo zaradi prepoznavnosti tega športa veliko iztržili na trgu, še več pa si obetajo od prenosa tehnologij saj so motorna pravila za 2026 korenito drugačna. Predvsem pa cenovno bolj ugodna, kar je tudi prepričalo odgovorne v koncernu VAG. Sicer bo kot osrednji pogonski element ostal v uporabi 1,6-litrski motor V6, povečal pa se bo električni delež pogona na 350 kW, odpravili bodo sistem MGU-H (ki energijo turbo polnilnika skladišči kot elektriko in jo potem uporabi za njegov delni pogon), gorivo pa bo moralo biti 100-odstotno biološko.

»Če kdaj, potem zdaj,« pravi Diess, »zdaj je pravi trenutek za odločitev. V 2026 bodo prišli povsem novi pogonski sklopi, ki bodo še bolj elektrificirani. Za razvoj novega pogonskega sklopa potrebujemo najmanj štiri leta, torej je bila zdaj zadnja priložnost. Ali formula 1 od 2026 dalje ali pa potem vsaj naslednjih deset let ne

VAG bo v formulo 1 vstopil z dvema znamkama, Porschejem in Audijem, ki pa bosta delovali povsem ločeno. Porsche naj bi v prihodnje sodeloval z Red Bullom, govori se celo o odkupu 50 odstotkov cele ekipe. »Audi je na tem področju v določenem podrejenem položaju glede na sloves in tradicijo Porscheja. A zato ne bo nič manj konkurenčen,« je prepričan Diess. Audi je trenutno še v fazi iskanja partnerja, intenzivni pogovori potekajo z ekipo McLaren. Po zadnjih informacijah je med obema potencialnima partnerjema trenutno še veliko več razhajanj kot stičnih točk. Zato je bolj verjetna povezava z ekipo Sauber (sedaj Alfa Romeo), pogovori pa potekajo tudi z Aston Martinom in Williamsom.

Kaj pa znamka Volkswagen? »Ne, VW se ne bo udeležil tega projekta, saj ne spada v okvir marketinške usmeritve znamke,« je bil jasen Diess. Še več, Volkswagen se je že leta 2019 umaknil iz vseh motoršportnih aktivnosti, v katerih za pogon dirkalnikov služijo motorji z notranjim izgorevanjem.

Medtem priprave na razvoj motorjev potekajo s polno paro, obe znamki sta že začeli z razvojem, pri čemer je Porsche v določeni časovni prednosti. Kar le še potrjuje ugibanja, da se bosta obe znamki ločeno lotili tega projekta in da so skupno zasnovno medtem tudi že pometli z mize.

 

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja