Formula 1: Le zakaj niso poslušali Hamiltona?

Lanska sezona formule 1 je za ekipo Mercedes minila naravnost katastrofalno slabo, saj so po dolgih letih prevlade morali prestol prepustiti Red Bullu. Z letošnjim dirkalnikom W14 so si obetali vrnitev na vrh, a vse kaže, da iz tega ne bo nič. Kljub svarilu Lewisa Hamiltona so vztrajali – in spet brcnili v prazno.   

Tako imenovana zasnova »zero sidepod« dirkalnika, ki je edini, ki je videti, kot da dejansko nima klasičnih stranic, se je lani izkazala za zelo slabo. Aerodinamične težave, ki so se najbolj odražale v poskakovanju, so med sezono omilili, z letošnjim W14 pa so jih uspeli tudi odpraviti. A so se težave pojavile drugje, kar tako Lewisu Hamiltonu kot Georgu Russlu ne omogoča resnejšega napada na najvišjo stopničko.

Prva dirka v Bahrajnu je bil pravi ledeni tuš za uspehov vajeni Mercedes. Zato se postavlja vprašanje, s kakšnimi argumenti in besedami so aerodinamiki in inženirji uspeli prepričati odgovorne v ekipi, da so prižgali zeleno luč za konstrukcijo dirkalnika, ki ni veliko boljša od lanske? Tega ne bomo izvedeli kmalu, a zdaj je končno tudi Toto Wolff izgubil potrpljenje: »Vse je zanič. To je koncept, ki ne bo nikoli deloval. Moramo se domisliti nečesa drugačnega, novega. Imamo pripravljeno rešitev, ki ne bo le slepo kopiranje tekmecev

Lewis Hamilton pa se je zdaj pridušal, da sta bila ob z Russllom v Bahrajnu od zmagovalnih stopnička oddaljena svetlobna leta ter dodal, da je opozarjal ekipo, da ta koncept nima prihodnosti: »V karieri sem dirkal že s kar nekaj dirkalniki in dobro vem, kaj je dobro in kaj ne. Predvsem sem jih opozarjal, da naj ne vztrajajo s tem konceptom, ker da ga ne bomo mogli nikoli ukrotiti. A me niso poslušali. Ne vem, zakaj ne, očitno so imeli podatke iz vetrovnika, ki so dajali drugačno sliko. A eno so številke, drugo pa je dirkačev občutek. Dal sem jim veliko podatkov, ampak za božjo voljo, zakaj me niso poslušali?«

Težave, s katerimi se spet sooča Mercedes, pa niso omehčale sive eminence Red Bulla Helmuta Marka. Avstrijec, ki je znan, da govori brez dlake na jeziku, pravi, da so si celotno kolobocijo zakuhali povsem sami. »Sami so se spravili v precej težaven položaj. Njihov položaj pa je drugačen, kot je bil pri Red Bullu 2014,« je dejal Marko. Leta 2014 se je namreč končala zmagovita pot Red Bulla, potem ko je predhodne štiri sezone dobil Sebastian Vettel, na zmagovito pot pa so spet prišli šele leta 2021 z Maxom Verstappnom.  

»Mi smo imeli takrat Renaultov motor, ki je imel okoli 50 konjičev manj kot tekmeci,« še pravi Marko, in s tem namiguje, da ni bila sama konstrukcija dirkalnika kriva za padec forme. Po njegovo so se pri Mercedesu nekje »zmotili pri smerokazih in šli v napačno ulico. Zdaj so se znašli na različnih 'gradbiščih' istočasno. Od lani niso prav nič napredovali, če pogledamo razlike, so celo izgubili nekaj hitrosti

 

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja