VN Španije: Leclerc spet ostal praznih rok, prebudil se je Mercedes (komentar našega strokovnega sodelavca F1)

Na šesti dirki letošnje sezone formule 1 v Španiji je slavil Max Verstappen, drugi je bil Sergio Perez (oba Red Bull), tretji pa presenetljivo George Russell (Mercedes). Ferrari je bil spet žrtev napak in tehnične nezanesljivosti.

Če je začetek dirke še povsem pripadel Charlesu Leclercu, ki je bil skozi celoten konec tedna med najhitrejšimi, so pri Red Bullu z zaskrbljenostjo gledali razvoj dogodkov. Max Verstappen se je namreč boril z nedelujočim sistemom DRS, enkrat je Nizozemec celo zapeljal s steze, ker ga je presenetil močnejši sunek vetra. A na koncu se je ravno on najbolj smejal, Leclerc pa je dirkališče zapustil s sklonjeno glavo. »Neverjetno, kakšen razvoj dirke. Sistem DRS mi je nagajal celotno dirko, a na našo srečo so imeli nekaj smole tudi pri tekmecih. Vseeno mislim da bi tudi brez Leclercovega odstopa lahko zmagal,« je bil novih 25 točk vesel Verstappen. S tem je tudi prevzel vodstvo v skupnem seštevku za šest točk. Kajti Leclerc se je moral to pot obrisati pod nosom. Ne le za zmago ampak tudi za vsaj nekaj točk. Ko je bil v udobnem vodstvu, mu jo je zagodel motor. »Povsem brez opozorila je bilo konec. Sploh ne vem, kaj naj si mislim. Verjetno bo najbolje vse skupaj čim prej pozabiti in se osredotočiti na naslednjo dirko,« je bil filozofski Leclerc.

Siva eminenca Red Bulla Helmut Marko pa je dodal, da bi Verstappen najverjetneje zmagal tudi brez Lecercovih tehničnih težav: »Videli smo tudi Ferrarijeve podatke o obrabi gum. Naša dirkača sta imel gume v precej boljšem stanju in Leclercova prednost bi hitro izginila. Max ali Sergio bi ga slej kot prej prehitela.«

Sicer je imel med dirko Verstappen še vedno veliko težav s sistemom DRS, ki se je enkrat odprl, drugič spet ne. Helmut Marko je povedal, da je bil v dirkalniku Verstappen na trenutke zelo jezen in neučakan: »Te težave so nastopile, ker smo sistem naredili prelahek. Želeli smo privarčevati s težo, a smo šli korak predaleč. Zaradi tega je bil celoten mehanizem odvisen od vibracij in Maxova nepotrpežljivost tudi ni veliko pomagala.« In res, med dirko Verstappen nikakor ni mogel mimo Georga Russlla, pa tudi če je »50-krat pritisnil na gum za DRS, se ta ni odprl ali le za trenutek.« Ko so enkrat ugotovili, kaj se dogaja, je Max sistem vklapljal v bolj primernem trenutku in zadeva je bil potem več ali manj odločena.

Med dirko ga je moral predse spustiti tudi Sergio Perez, ki pa je po dirki želel pogovor z ekipo. A so mu odgovorni rekli, da se veliko ni za pogovarjati. »Po svoje razumem Pereza, če bi se tiho strinjal s tem, ne bi bil pravi dirkač. A zadeve so menda jasne, smo še vedno v neposrednem dvoboju s Ferrarijem,« je dodal Marko.

Izredno hitra sta bila oba dirkača Mercedesa. Russell je s tretjim mestom Mercedesu privozil 175. stopničke v formuli 1: »Zelo sem zadovoljen, da so izboljšave na dirkalniku dobro delovale. Nismo še dovolj blizu Ferrariju in Red Bullu, smo pa korak bližje

A tako on kot Lewis Hamilton sta se morala v zadnjih krogih dirke boriti s pregrevanjem dirkalnika, zaradi česar sta morala voziti precej počasneje. Hamilton je na ta račun četrto mesto moral prepustiti Carlosu Sainzu, Russell pa je imel dovolj prednosti da ga Španec ni več ujel. Britanečevo peto mesto pa je po svoje celo malce smešno. Na začetku dirke je vanj trčil Kevin Magnussen in mu preluknjal gumo, zato je moral Hamilton v bokse in je dirko po prvem krogu nadaljeval kot povsem zadnji. Ekipi je celo predlagal, da parkirajo njegov dirkalnik in varčujejo z motorjem. A so mu zapovedali, da naj vozi naprej, na koncu pa je bil za trud vseeno solidno nagrajen.

Pri Ferrariju s četrtim mesto Sainza ne bodo zadovoljni. Španec je bil tudi eden od tistih, ki so zaradi vetra zajadrali s steze, po slabem startu pa se nekako ni več povsem »pobral«. 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja