Formula 1: nova zaušnica Ferrariju v Monzi

Zmagovalec šestnajste dirke letošnje sezone formule 1 v Monzi je Max Verstappen (Red Bull). Drugo mesto je zasedel Charles Leclerc (Ferrari), tretji pa je bil George Russell (Mercedes). Novinec Nyck de Vries je z devetim mestom uspel osvojiti dve točki na svoji prvi dirki. A za več razburjenja so poskrbeli organizatorji, ki v zadnjih krogih dirke niso uspeli dovolj hitro umakniti Ricciardovega McLarna, zato se je dirka končala za varnostnim avtomobilom.

Monza, eden od Ferrarijevih templjev, je padla in to v naročje Maxu Verstappnu, ki je bil na dirki, čeprav jo je začel s sedmega startnega mesta, nerešljiva uganka za vse tekmece. Z enajsto zmago letos in peto zapored je še povečal vodstvo pred Leclercom v skupnem seštevku, Nizozemec pa je sploh prvič v karieri na tej stezi prišel med najhitrejše tri.

A na dirki res ni bilo dolgčas. Če je sprva Ferrariju dobro kazalo, se je boljša strategija in nastavitev dirkalnika na koncu obrnila Verstappnu v prid. »Prav vse gume so dobro delovale, v prvem krogu sem pripel dobro skozi prve ovinke in sem potem hitro ujel pravi ritem. Dejansko smo povsem nadzirali celotno dirko. Seveda je tudi meni žal, da smo dirko končali za varnostnim avtomobilom, a varnost mora biti na prvem mestu,« je po dirki povedal Verstappen.

Charles Leclerc ni mogel skriti razočaranja, kajti skozi celotno dirko je bil počasnejši od Verstappna: »Nismo tako želeli končati dirke, zaslužili bi si še nekaj hitrih krogov. Drugo mesto pa je bilo vseeno največ, kar sem lahko dosegel. Vsaj to pot je šlo več ali manj vse brez napak.« Da, končno je Ferrariju uspelo kolikor toliko dobro odpeljati celotno dirko, kar lahko spet trdimo tudi za Russlla.

Britanec je igral skorajda nevidno vlogo na dirki in se odločil za varno strategijo: »To je bila zelo korektna dirka. Nismo bili dovolj hitri za zmago, a pridno nabiramo uvrstitve na zmagovalne stopničke in pobiramo točke. Izbira drugačne strategije gum je bila bolj izbira v sili, a zaigrali smo na varno karto, kar se nam je na koncu poplačalo

Veliko razburjenja so seveda poskrbeli zadnji krogi. Ko je Daniel Ricciardo malce nespretno parkiral svoj dirkalnik ob stezi, so tja poslali varnostni avtomobil, a vodstvo dirke ga je najprej poslalo pred napačnega dirkača, natančneje, pred Russlla. In to je zmedlo vse, od dirkačev do vodstva ekip, kar je le še podaljšalo celoten postopek. Pri FIA so kasneje dodali, da postopek varnostnega avtomobila ni odvisen, v katerem krogu je dirka, da za rdečo zastavo položaj z Ricciardovim dirkalnikom enostavno ni bil tako nevaren.

Ko so na koncu le uspeli nekako »ujeti« vodilnega, pa je bilo jasno, da bo zmanjkalo krogov za normalen začetek dirke. Ricciardov menjalnik je obtičal v prestavi, zato ga varnostniki niso mogli enostavno poriniti s steze, ampak so morali pripeljati žerjav, da ga je odstranil na varno. »Škoda, to ni dobo za šport, da se dirka konča za varnostnim avtomobilom. Morali bi nas pustiti dirkati, gledalci in dirkači bi uživali,« je prepričan vodja Ferrarija Mattia Binotto. In dodal, da to, ko Leclerc ni dobil prave priložnosti za nov napad, ne zmanjšuje pomena Verstappnove zmage. »Nasprotno, bil je enostavno prehiter za nas,« je dodal Binotto. In res, brez varnostnega avtomobila bi bil zaostanek Leclerca za vodilnim v cilju verjetno deset sekund, kar bi bila nova zaušnica Ferrariju.

Toto Wolff iz Mercedesa pa je dodal, da se je to pot formula 1 le držala pravil, za razliko od zadnje dirke lanske sezone.

Junak dirke je zagotovo Nyck De Vries, ki je še v petek preskušal Aston Martinov dirkalnik, v soboto in nedeljo pa je že dirkal za Williams. Po dirki pa je moral na zagovor k vodstvu dirke zaradi »sunkovite vožnje za varnostnim avtomobilom«. Na srečo jo je odnesel le z opozorilom in je lahko obdržal trdo prigarani točki.

Formula 1 bo zdaj počivala do začetka oktobra, ko bo na sporedu dirka v Singapurju.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"